به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، بنگاه‌های کوچک و متوسط فعال برای تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت خود می‌توانند تا سقف ٢٠ میلیارد ریال از تسهیلات بانک صادرات ایران در قالب طرح «کارا» استفاده کنند. نرخ سود تسهیلات در قالب طرح «کارا» ٧ درصد و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات برای بنگاه‌های مذکور ٢٤ ماهه است و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی با کمتر از ١٠٠ نیروی کار که در زمره واحدهای تولیدی و خدماتی کوچک و متوسط قرار می‌گیرند، شرایط بهره‌مندی از تسهیلات این خدمت جدید بانک صادرات ایران را دارند.

داشتن مجوز فعالیت، دارا بودن حساب جاری بدون دسته‌ چک نزد بانک صادرات ایران، فعال بودن واحد تولیدی، عدم شمولیت ماده ١٤١ قانون تجارت و احراز اهلیت توان بازپرداخت متقاضی با توجه به درآمد حاصل از فعالیت، از جمله شرایط دریافت این تسهیلات عنوان شده و صاحبان بنگاه‌های مذکور می‌توانند از این خدمت نوین بانک استفاده کنند.

بیش از ٧٠ درصد اشتغال کشور توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط ایجاد شده و بانک صادرات ایران برای حمایت از استمرار تولید و افزایش سطح اشتغال در این بنگاه‌ها، خدمت جدید«کارا» را به منظور تامین سرمایه در گردش برای حل مشکلات جاری و تامین سرمایه ثابت برای عملیاتی کردن پروژه‌های توسعه خطوط تولید و توسعه محصول این بنگاه‌ها ارائه کرده است.