به گزارش اکونا پرس،

در نخستین نشست شورای عالی بورس با حضور اعضای جدید حقیقی این شورا هیأت مدیره جدید سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب و دکتر مجید عشقی به عنوان رییس هیات مدیره و ریاست این سازمان معرفی شد .

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ابراز امیدواری از اینکه با برنامه‌های اعضای هیئت مدیره جدید که مورد تأیید شورای عالی بورس قرار گرفته شاهد تحولات رو به بهبودی در بازار سرمایه کشور باشیم خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای ارائه شده از سوی هیئت مدیره جدید عبارت است از نظارت عامه مردم بر فعالیت ناشران و شرکت‌ها که باید به شدت تقویت شده و شفاف و منصفانه انجام شود. 

دکتر خاندوزی همچنین حرکت کردن تمام تنظیم گری‌ها و مقررات داخل بازار به سمت عادلانه شدن و پاسخگو شدن بازار، توسعه فناوری‌های مقررات گذاری ، ایجاد اکوسیستم تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط برای کمک به بخش تولید و همچنین بازمهندسی نسل نوینی از زیرساخت‌های فنی را از دیگر راهبردهای مورد انتظار شورایعالی بورس از مدیریت جدید سازمان بورس و اوراق بهادار بر شمرد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه شورای عالی بورس نیز تلاش خواهد کرد نظارت جدی و ‌دقیقی بر عملکرد سازمان بورس داشته باشد افزود : امیدواریم اعضای هیئت مدیره جدید که تعهدات خوبی دادند، در عمل هم ملتزم باشند و برآیند کار به اعتماد بازار سرمایه و حکمرانی صحیح و شفافیت منجر شود و در نهایت به تأمین مالی تولید کنندگان و خانوار‌ها کمک کند.

گفتنی است آقایان مسعودی فر، عشقی، خدابخش، فرج‌زاده و ناصرپور به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از سوی شورایعالی بورس انتخاب شدند.