به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی،  حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در دیدار رئیس کل بیمه مرکزی و هیات همراه، ضمن اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه دیدگاه مدیران صنعت بیمه، مثبت و جامع نگر است و در چند سال اخیر گام های بلندی برای کاهش آلام مردم و دغدغه های دولت برداشته است.

ایشان با تاکید بر این مطلب که باید در زمینه توسعه فرهنگ عمومی بیمه کشور، کارهای زیادی صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: آگاهی مردم از محصولات و خدمات صنعت بیمه اندک است و ضروری به نظر می‌رسد تا در این خصوص تبلیغات وسیع و فرهنگ سازی گسترده ای شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه با بیان این مطلب  که کیفیت خدمات بیمه ای بر کمیت آن مقدم است از شرکت‌های بیمه خواست تا عملکرد صحیح و رقابت منصفانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: برای انتقال صحیح و موثر مفاهیم بیمه ای در ابتدا باید مباحث آن برای طلاب علوم دینی، علما، ائمه جمعه و جماعات و همچنین رسانه‌ها تشریح و تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن ابراز رضایت از فعالیت های بیمه ای در استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: بیمه گران بر این نکته اشراف داشته باشند که تسریع در روند پرداخت خسارات زیان دیدگان توسط شرکت‌های بیمه ضریب اعتماد و اطمینان عمومی را در حد مطلوبی بالا خواهد برد.

امام جمعه ارومیه در پایان از آمادگی دفتر ولی فقیه در استان، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای مذهبی و فرهنگی برای همکاری با صنعت بیمه خبر داد. 

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار، دکتر غلامرضا سلیمانی با تشریح عملکرد صنعت بیمه، صندوق تامین خسارت های بدنی و صندوق تازه تاسیس پوشش حوادث طبیعی به موضوعاتی نظیر اهمیت بیمه های زندگی، درمان و شخص ثالث اشاره کرد.

همچنین در پایان این ملاقات، مدیران و کارکنان صنعت بیمه، نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام قریشی اقامه کردند.