به گزارش اکونا پرس،

جلیلی‌نیا با اشاره به مصوبه شماره ۱۲۷۹ مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۴ هیات مدیره پست‌بانک‌ایران در خصوص افزایش سقف کارت اعتباری بر پایه عقد مرابحه از ۵۰۰ میلیون ریال به ۲ میلیارد ریال اظهار داشت: پرداخت تسهیلات موصوف بر اساس عملکرد و میانگین حساب مشتری می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به بخشنامه شماره ۱۰-۰۲۲۱ /۱/ب  مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ با موضوع دستورالعمل اجرایی نحوه صدور کارت اعتباری بر پایه عقد مرابحه و با عنایت به نامه شماره ۰۰/۱۱۶۵۵۹۱ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی ج.ا.ایران با موضوع افزایش سقف کارت اعتباری تا مبلغ ۲ میلیارد ریال، شرایط بازپرداخت اعطای تسهیلات در قالب کارت اعتباری تصریح کرد: کارت‌های اعتباری این بانک از مبلغ یک تا ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماه، بیش از ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال با بازپرداخت حداکثر ۴۸ ماه و بیش از یک میلیارد ریال تا سقف ۲ میلیارد ریال با بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماه تعریف شده است.

جلیلی‌نیا در ادامه بیان داشت: برخی از تمهیدات دیگری که در دستورالعمل کارت اعتباری در نظر گرفته شده است عبارتند از؛ ایجاد امکان بازپرداخت تسهیلات دریافتی با کارت اعتباری مرابحه به صورت نسیه دفعتا واحده، سه ماهه، شش ماهه و نه ماه است.

 وی خاطر نشان کرد: همچنین براساس بخشنامه بانک مرکزی ج.ا.ایران هر بانک صرفا مجاز به اعطای یک کارت اعتباری به متقاضیان می باشد. لیکن دریافت کارت‌های متعدد از چند بانک یا موسسه اعتباری منوط به رعایت سقف دو هزار میلیون ریال برای هر مشتری بلامانع است. 

معاون اعتباری و بین‌الملل بانک در پایان تاکید کرد: اخذ وثایق و تضامین، شرط کافی برای اعطای تسهیلات نبوده و اعتبار سنجی و احراز توانایی مشتریان جهت بازپرداخت اقساط تسهیلات براساس مستندات درآمدی الزامی است.