به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در جلسه مجمع عادی فوق العاده بانک کارآفرین که با حضور اعضای هیات مدیره ، سرپرست بانک، نمایندگان بانک مرکزی و بورس برگزارشد؛ سود هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ ، ۱۴۰ ریال در نظر گرفته شد.

طبق گفته دکتر فرشاد محمدپور دبیر مجمع این سود در روزهای ۱۷ و ۱۸  آبان ماه برای سهامداران حقوقی و حقیقی واریز خواهد شد.

در این جلسه دکتر احمد بهاروندی سرپرست بانک کارآفرین با بیان این که نظام بانکی کشور دچار آفاتی است که از منظر تراز نامه ای از مهمترین آنها می توان به ناترازی جریان درآمدی و هزینه ای ، ناترازی جریان نقدی و منجمد بودن بخش قابل توجهی از دارایی بانکها اشاره کرد گفت ودر این بین از جمله مزایای بانک کارآفرین مبری بودن ترازنامه آن ازاین اشکالات است که منجر به واقعی شدن شاخص های عملکردی مناسب آن شده است .

وی ادامه داد: نکته قابل تاکید این است که ؛ دست آوردها و شاخص های قابل تحسین بانک کارآفرین در سال مالی ۱۳۹۹، در سایه کار تیمی موجود ناشی از همکاری میان اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، همکاران ستاد و شعب، سهامداران و مشتریان وفادار بانک کارآفرین محقق شده است.

سرپرست بانک کارآفرین با ابراز امیدواری به تداوم شرایط موجود تاکید کرد: قطعا بدانید که رشد شاخص های فعلی  ادامه خواهد یافت و امیدواریم  سال مالی آینده با ارائه شاخص های عملکردی بهتری در خدمت سهامداران  باشیم.

در جریان مجمع عمومی عادی فوق العاده بانک کارآفرین که  به ریاست محمدرضا خورسندی رییس هیات مدیره بانک برگزار شد، فرشاد محمدپور  از عملکرد بانک در سال ۱۳۹۹ و   عملکرد شش ماهه ابتدای سال جاری   گزارشی ارائه کرد.

 محمدپور در گزارش خود با اشاره به تصویب صورت های مالی مربوط به افزایش سرمایه بانک کارآفرین از ۲۶ هزار میلیارد ریال به ۳۹.۵ هزار میلیارد ریال توسط بانک مرکزی گفت : پیش از این  در مجمع عمومی عادی سالانه بانک به دلیل عدم تصویب صورتهای مالی مربوط به تصویب افزایش سرمایه به چهار تنفس ختم شده بود که در نهایت به دنبال تصویب افزایش سرمایه بانک می توانیم در مورد تقسیم سود صاحبان سهام تصمیم گیری کنیم و دیگر منع قانونی در این مورد وجود  ندارد.

وی  با تاکید به رشدهای محقق شده  در سال گذشته  به  عملکرد شش ماهه سال جاری اشاره و ادامه داد:  عملکرد شش ماه ابتدای سال نشان می دهد که از اهداف بودجه ای تعیین شده نیز فراتر رفته ایم به گونه ای که در این مدت تنها در بخش سود خالص  رشد ۱۰۰ درصدی ثبت شده و ۸۰۰ میلیارد تومان سود داشتیم .

 به گفته محمدپور، بانک کارآفرین در سال ۹۷ زیان ده بود، اما در سال ۹۸ با رشد ۱۳۶ درصدی  و در سال ۹۹ با رشد ۳۰۰ درصدی توانستیم عملکرد موفقی را  ثبت کنیم و امیدواریم همین روال در سال جاری و سالهای آینده نیز ادامه یابد.

 در ادامه این جلسه  رییس مجمع با ذکر این که با توجه به ثبت افزایش سرمایه  تقسیم سود امکان پذیر شده  از  تعیین سود ۱۴۰ ریالی خبر داد و  گفت: با توجه به محدودیت های موجود از جمله عدم توزیع سود تسعیر ارز و بندهای مالیاتی حداکثر سود قابل تقسیم۱۴۰ ریال است که با تصویب سهامداران می توانیم روال واریز سود را اعمال کنیم.

سپس با رای گیری از اعضای حاضر  تخصیص این میزان سود با نظر سهامداران حاضر در نشست تصویب شد .

محمدپور دبیر مجمع هم اعلام کرد :طبق  نظر اعضای هیات مدیره سود سهامداران حقیقی در روز ۱۸آبان ماه سال جاری و سود سهامداران حقوقی ۱۷آبان ماه پرداخت خواهد شد.

همچنین در خصوص تعیین پاداش هیات مدیره برای سال مالی یاد شده علیرغم رشد های قابل ملاحظه و دستاوردهای کمی و کیفی فراتر از انتظار ، رئیس مجمع ضمن قدردانی از هیات مدیره اعلام نمود  که هیات مدیره متفاقا اعلام نموده اند که به منظور همراهی با جامعه از دریافت پاداش صرفنظر می نمایند.

دکتر روستا یکی از سهامداران بانک نیز در خاتمه ضمن قدردانی از تلاش­های هیات مدیره ، مدیرعامل، مدیران و کارکانان بانک گفت: بانک کارآفرین در مسیر مناسب و پایدار ی در نظام بانکی قراردارد که در تاریخ این بانک شاخص است و انشالله این میسر که بر اساس استراتژِی های  درست و دقیق تبیین و موجب تحقق اهداف بانک شده است، بیش از پیش استمرار یابد.

وی همچنین در خصوص تصمیم هیات مدیره بانک مبنی بر عدم دریافت پاداش گفت:  بانک کارآفرین در دو سال گذشته رشد بی سابقه ای داشته است که مرهون هدایت و راهبری هیات مدیره و مدیرعامل بانک بوده است و دریافت پاداش از مجمع باوجود رشدهای فراتر از انتظاری که شاهد هستیم بر اساس قوانین تجارت و دستور العملهای موجود و نیز رضایت سهامداران، حق هیات مدیره است و پاداش عملکرد آنها برای دستیابی به اهداف فراتر از انتظار است و کاملا قانونی است .

در پایان  این مجمع؛ هیات مدیره ضمن تشکر از حُسن نظر وی و سایر سهامداران و نیز همکاران بانک که با صداقت و تلاش بی وقفه برای موفقیت و خوشنامی بانک تلاش می کنند؛ سال ۱۴۰۰ را براساس عملکرد شش ماهه نخست سال، سالی همراه با موفقیت و توفیقات بیشتر قلمداد کردند.