به گزارش اکونا پرس،

مهندس فتاح گفت: بانک سینا در امر قرض الحسنه و تامین نیاز محرومان و اقشار آسیب دیده،با تدوین برنامه های جامع و کامل و ارائه عملکرد مناسب و شایسته می تواند ضمن توسعه فرهنگ قرض الحسنه به عنوان بانکی الگو در سطح جامعه شناخته شود.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان آنکه قرض الحسنه به عنوان یک عمل اخلاقی، منشاء آثار و برکات بسیاری است، تصریح کرد: با تقویت شاخص های اخلاقی، انسانی و مومنانه، بانک سینا می تواند به پایگاه دینی قرض الحسنه ای و مردم دار تبدیل شود.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوره مبارکه نحل که خداوند فرموده هرکس عمل شایسته ای انجام دهد او را به حیاتی پاک زنده می داریم، افزود: این همان حیات طیبه است که ضمن معامله با خدا در امر قرض دادن به محرومان در این دنیا نصیب انسان های صالح می شود و بانک سینا با اقدام در جهت محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان، باقی الصاحات و آثار عملکردی مثبتی را برای مجموعه فراهم نموده است.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای کمک به مستضعفان و محرومان تاکید کرد که با توجه به رسالت ها و ماموریت های مورد انتظار بانک سینا، افزایش حمایت های این بانک از مستضعفان و محرومان ضرورت دارد.
مهندس فتاح در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت نقش نظام بانکی در اصلاح ساختار اقتصادی کشور، گفت: چنانچه بانک ها اصلاح شوند ساختار اقتصاد کشور نیز بهبود و اصلاح می شود. لذا عمده اصلاح وضع اقتصادی کشور و مردم به عملکرد و سیاست های بانکها بستگی دارد و این نهادها می توانند در راستای رونق و جهش اقتصادی کشور نقش موثری ایفا نمایند.
در ادامه دکتر ایمانی مدیرعامل بانک سینا ضمن ارائه گزارش عملکرد این بانک طی 7 ماهه منتهی به پایان مهر ماه گفت: با تلاش و جدیت همکاران، عملکرد بانک سینا در شاخص های مختلف عملکردی از جمله در حوزه مانده سپرده ها مطلوب بوده به طوری که تحقق 144 درصدی اهداف نسبت به بودجه مهرماه و دستیابی 84 درصدی به اهداف در بودجه کل را شاهد هستیم.
دکتر ایمانی همچنین افزود: عملکرد بانک سینا در حوزه تسهیلات و تعهدات نیز با توجه به برنامه پیش بینی شده برای مهرماه و پایان سال، قابل قبول بوده که طی آن درصد تحقق بودجه مهرماه در مانده تسهیلات خالص 162 درصد، در حوزه تسهیلات پرداختی 120 درصد و در بخش تعهدات صادره ریالی 111 درصد است و در مجموع، تحقق بودجه کل سال 1400 به ترتیب در بخش های مذکور، 94 درصد، 70 درصد و 65 درصد بوده است.
وی با بیان آنکه بانک سینا در کنار توسعه فعالیت ها و جهش در اقدامات، استانداردها و نسبت های مالی را به خوبی مدیریت کرده است، گفت: نسبت مطالبات غیرجاری بانک طی سال گذشته 4.1 درصد بوده که این رقم در پایان مهرماه به 3.9 رسیده است که با توجه به نسبت 13 تا 15 درصدی نسبت مطالبات در شبکه بانکی، عملکرد بانک سینا در این حوزه ستودنی است.
دکتر ایمانی ادامه داد: یکی از اهداف عمده این بانک تامین رضایتمندی ذینفعان به ویژه سهامداران گرامی است که در این راستا بر اساس گزارش ها 78 درصد سود سال 1400 بانک محقق شده است.
مدیرعامل بانک سینا در خصوص تسهیلات قرض الحسنه پرداختی و در جریان پرداخت بانک هم گفت: طی 7 ماهه ابتدایی سال جاری حدود 19 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به واجدین شرایط پرداخت شده و حدود 10 هزار متقاضی نیز در مرحله دریافت تسهیلات قرار دارند.
وی همچنین گزارشی از اقدامات بانک سینا در حوزه ترویج و توسعه بانکداری اسلامی ارائه داد و افزود: بررسی شرعی و انطباق محصولات و خدمات بانک سینا با موازین فقهی و شرعی و موازین بانکداری اسلامی و ارائه راهکار مناسب و پیشنهاد عملیاتی جهت اصلاح و بهبود محصولات از این منظر یکی از اقدامات بانک در حوزه بانکداری اسلامی است.