به گزارش اکونا پرس،

درباره این خدمت شرکت بیمه ملت با ناصر رشیدی، مدیر بیمه‌های مهندسی و انرژی این شرکت به گفت‌وگو نشستیم.

بیمه‌های مهندسی چه کاربردی دارند؟

بیمه‎ های مهندسی با ارائه پوشش‌های «تمام‌خطر» نه فقط برای پروژه‌های در حال ساخت و نصب، پوشش‌های بیمه‌ای کاملی را ارائه می‌دهند، بلکه در زمان بهره‌برداری از کارخانجات تولید آهن و فولاد، خودروسـازان، نیروگاه‌ها، کارخانجات سیمان و موردهای مشابه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

واحد بیمه‌های مهندسی بیمه ملت در تیم خود علاوه بر استفاده از کارشناسان خُبره مدیریت بیمه، از مهندسان صنایع، مکـانیک، شیمی، راه و سـاختمان، مـتالـورژی و بـرق نیز در جـهت ارائه خدمات بیمـه‌ای و ارزیابی ریسک و خسارت بهره‌گیری می‌کند.

این شـرکت با اســتفاده از فـناوری اطلاعـات پیشـرفته (IT) تـوانســته اسـت با چـابک‌سـازی فرایـنـدهای اجـرایی، پوشـش‌هـای VIP خـود را به مشــتریان بیمــه‌هـای مهـندسی ارائه دهد.

 چه کسانی مشتریان بیمه ملت در این رشته‌ها هستند؟

با توجه به خوشنامی و جایگاه شرکت بیمه ملت در حوزه بیمه‌های نفت و انرژی و مهندسی در سالهای فعالیت با سیاست‌گذاری‌ها و حمایت‌های هیات‌مدیره و مدیرعامل، حفظ سهم بازار و همچنین افزایش پرتفوی در این حوزه با اتکا به توان تخصصی همکاران معاونت فنی و مدیریت و ادار‌ه‌های مهندسی و انرژی از ابتدای سال 1399 در دستور کار قرار گرفت.

نتیجه این اقدامات، جذب پرتفوی‌های کلان بود که می‌توان آنها را به دو بخش کلی تقسیم کرد؛ در رشته بیمه‌های مهندسی؛ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نیروگاه خلیج فارس، نیروگاه کازرون، شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، صبا فولاد خلیج‌فارس، نیروگاه خوسف و نیروگاه تبریز از جمله مشتریان بزرگ شرکت بیمه ملت هستند. در رشته انرژی نیز گسترش انرژی پاسارگاد، شرکت بین‌المللی حفاریDCI، پروپلین جم، شرکت نفت ایرانول و شرکت نفت پاسارگاد طرف قرارداد هستند.

 شرکت بیمه ملت کدام‌یک از انواع بیمه‌نامه‌های مهندسی را ارائه می‌دهد؟

انواع بیمه‌های مهندسی، بدون محدودیت خاص توسط شرکت بیمه ملت قابل ارائه است. بیمه‌های دوره احداث (Construction) شامل بیمه تمام‌خطر پیمانکاران و بیمه تمام‌خطر نصب یا بیمه‌نامه جامع پروژه، بیمه‌های دوره بهره‌برداری(Operation)  شامل بیمه‌نامه ماشین‌آلات پیمانکاری، بیمه‌نامه جامع ماشین‌آلات، بیمه‌نامه سازه‌های تکمیل‌شده، بیمه فساد کالا (محصول) یا بیمه فساد کالا در سردخانه، بیمه تجهیزات الکترونیک، بیمه‌نامه شکست ماشین‌آلات، بیمه‌نامه عدم‌النفع ناشی از شکست ماشین‌آلات و بیمه تضمین کیفیت ساختمان در شرکت بیمه ملت صادر می‌شود.

 بیمه‌های مهندسی چه سهمی در پرتفوی شرکت بیمه ملت دارند؟

نتیجه اقدامات پیش‌گفته منتج به جذب پرتفوی بیش از 308 میلیارد ریالی ریال در حوزه مهندسی، پرتفوی بیش از 552 میلیارد ریالی در حوزه انرژی و پرتفوی بیش از 690 میلیارد ریالی در کنسرسیوم شده است. همچنین در راستای جبران خسارات مشتریان نیز شرکت بیمه ملت با پرداخت حدود 89 میلیارد ریال، با رعایت نسبت خسارت مطلوب در مقایسه با استاندارد صنعت بیمه، توانسته است در جلب رضایت مشتریان خرد و کلان خود موفق عمل کند.