به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ، سید مجید بختیاری مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره، طی سخنانی در این نشست که از طریق ویدئو کنفرانس برای همکاران بیمه ایران در استان های سراسر کشور نیز پخش می شد، با اشاره به دعای تحویل سال ولزوم ایجاد تغییر در زندگی گفت: این جلسات تاثیر خوبی در کل شرکت داشته و بسیار مفید بوده است. همانگونه که مهمترین رخداد سال را با دعای تحول آغاز می‌کنیم تا حال و روز خود را بهتر کنیم، حال در بیمه ایران که از سال ۱۳۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده این سوال مطرح است که آیا بیمه ایران را می‌توانیم در سال‌های ۱۴۰۰ به بعد به روش سالهای ۱۳۰۰ اداره کنیم؟ امروزه تحول دیجیتالی مشاغل، بستگی به چالش‌ها و خواسته‌های هر سازمان دارد و لازم به ذکر است که معمولا تفاوت‌ زیادی بین تحول دیجیتال در شرکت‌های مختلف دیده می‌شود. اما مواردی مانند فناوری، تقاضا و رفتار است که میزان دیجیتالی بودن کسب و کار شرکت ها را تعیین می‌کند. اصطلاح "تحول دیجیتال" بسیار گسترده است اما عملی کردن آن اهمیت زیادی دارد.

وی در ادامه موضوع فرماندهی در شرکت را منتفی دانست و خواستار مشارکت و انسجام همه ارکان سازمان در دوران جدید اداره شرکت شد و افزود : ما در عصری زندگی می کنیم که نیازها وسبک زندگی مردم هر لحظه در حال تغییر است. مدل های خرید، سفارش  و مهم تر از همه سبک زندگی نسل ها تغییر کرده و به همین جهت باید ببینیم در اطراف ما چه می گذرد. باتوجه به نیاز ها و تفاوت نسل ها، دیگر با روش‌های سنتی قبلی قطعا نمی‌توانیم شرکت را اداره کنیم. براین اساس، اگر در مقابل این مسائل تغییرات لازم و کافی را ایجاد نکنیم دچار زیان می‌شویم.

بختیاری با اشاره  به مزایا و تاثیرات  فناوری‌های دیجیتال در کمیت و کیفیت فروش محصول و خدمات گفت : مشتریان مهم‌ترین ذینفعان ما هستند. تحول دیجیتال به بیمه گران کمک می‌کند تا امکانات بیشتری  برای مشتریان به وجود آورده و خدمات بهتری به آنها ارائه دهند. همچنین، فن آوری دیجیتال با ساده‌سازی تجربه مشتری، بهینه سازی گردش کار، بهبود تجربه مشتری و کاهش هزینه‌های عملیاتی، موجبات ورود بازارهای وسیع‌تر به کسب و کار بیمه را فراهم می‌کند.

مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره بیمه ایران مشکل بزرگ تغییرات را رشد نمایی آن در مقابل رشد خطی و ذهنی انسان برشمرد و تاکید کرد :  ذهن انسان همواره در مقابل تحول و تغییرات، برآورد کم و غیر واقعی دارد. همه ما در دو سال اخیر، شاهد اپیدمی کرونا  و تبعات مخرب آن بر مشاغل بوده ایم. بسیاری از مشاغل با این شرایط قادر به ادامه فعالیت نبوده و به اجبار از شبکه‌های اجتماعی یا وب ‌سایت اختصاصی خود به فعالیت پرداختند. به هر حال کسب و کارها برای فروش محصول و خدمات به شکلی  غیر از فروشگاه فیزیکی نیاز پیدا کردند و فضای مجازی و کانال‌های خرید و فروش دیجیتالی، فضای مناسبی برای رشد انواع فعالیت ها را  ایجاد کردند. در واقع کسب و کارها از تحول دیجیتال یا digital transformation برای تغییر چشم‌انداز خود استفاده می‌کنند و توانسته‌اند موفقیت‌های بزرگی هم به دست آورند. البته این موضوع کاملا به اپیدمی کرونا ارتباط ندارد و قبل از آن هم برندهای بزرگ دنیا از تغییر و تحولات دیجیتالی استفاده کرده‌اند.

بختیاری به راهکار و شیوه تطابق با تحولات دیجیتال پرداخت و انطباق ذهنیت وتفکر با تحولات وهمچنین اجتناب وعبور از محافظه کاری برای ورود به تغییر پارادایم را از جمله این روش ها برشمرد واظهار داشت:  پارادایم یعنی ما از پنجره ای به نام پارادایم به دنیا نگاه کنیم که روی تحلیل و تصمیم‌گیری‌های ما تاثیر عمیق دارد. پارادایم چیزی است که در آن گیر کرده ایم . بنابراین باید از دگراندیشی، تجزیه وتحلیل دوباره چالش های مخرب اخلال گر و بنیان برافکن، وارد موضوعات مهم سازمان خود شویم وببینیم مشتری چه چیزی نیاز دارد. او حق انتخاب متنوع وتحویل سریع می خواهد و پاسخگویی به این نیازها، نیازمند دگراندیشی، تغییرات محیط سازمانی، تجهیزات و تکنولوژی جدید و مهمتر از همه تغییر در نگرش، ذهن ودیدگاه ما است .

  مدیر عامل بیمه ایران روند تحولالت دیجیتال را به  کوه یخ تشبیه کرد وافزود:  در بالای کوه یخ که قابل رویت است، ما نیازهای مشتری و سازگاری را داریم وهمه چیز در اطراف تعامل با مشتری و ماجراهای جدید خرید  قرار دارد، اما در قسمت پایین و پنهان این کوه یخی مسائلی از قبیل فرهنگ، یکپارچگی، نفوذپذیری و آموزش را داریم . آموزش بسیار مهم است . در دنیای امروز یاد می دهند که چگونه یاد بگیرند. یکی از مسائلی که ما باید در آموزش به سمت آن برویم تحول دیجیتال است. تحول دیجیتال مربوط به کل سازمان است و فقط به بخش فناوری اطلاعات مربوط نیست.

بختیاری، در پایان جلسه با قدردانی از همه کارکنان و مدیران شرکت تاکیدکرد: در این سیرتکاملی وجدید با توجه به تاثیر فناوری در کسب و کارها لازم است که دوباره موضوع اهمیت تحول دیجیتالی را یادآوری کنم. این موضوع به خصوص در دنیای جدید و با ظهور اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و حضور چند میلیارد کاربر در شبکه اینترنت، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به هر حال تجزیه و تحلیل داده‌ها، باعث دسترسی راحت به نیاز های مشتریان و تصمیم‌گیری های ما خواهد شد. با این حال درک اهداف تجاری برای پیاده‌سازی تحول دیجیتال بسیار مهم است.  همه ما در بیمه ایران باید، بر اساس این اهداف بتوانیم  فعالیت‌ها، فرآیندها، ابزارها و فناوری‌ها را ساده و روان کنیم تا نمونه ای موفق از تحول دیجیتالی را بوجود آوریم.

در ابتدای این جلسه، مجید رحمتی دبیر شورای هماهنگی امور بیمه گری طی سخنانی اظهار داشت: شورای هماهنگی امور بیمه گری شرکت به ابتکار مدیر عامل شروع به کار کرد و هر دو هفته یکبار در جهت روان سازی در امور بیمه گری و اجرایی شرکت با حضور مدیران اجرایی و استانی، معاون فنی شرکت و همچنین برخی از مدیران ستادی  که عضو شورا هستند، جلسات آن برگزار می شود. در هر جلسه دو نفر از مدیران مطالب خود را بر اساس موضوعات طرح شده ارائه می کنند. در این جلسات با بررسی چالش‌ها به راهکارهای مورد نظر برای ارائه خدمات بهینه به بیمه‌گذاران خواهیم رسید .

گفتنی است، این نشست به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با تهران در استان‌های سراسر کشور وبا حضور معاونین مدیر عامل ، مدیران ستادی واستانی و روسای شعب برگزار شد. در حاشیه این جلسه، صفرزاده معاون فنی بیمه ایران به تشریح کامل آیین نامه حدود اختیارات پرداخت.  همچنین، ملاحسین آقا عضو شورای سرمایه گذاری بیمه ایران ودکتر نظامی وند مشاور شرکت در امور یکپارچه سازی مدیریت بهره وری از دیگر  سخنرانان این مراسم بودند.