به گزارش اکونا پرس،
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، رییس جمهوری و هیأت همراه در این سفر که صبح روز جمعه نوزدهم آذرماه به منظور بررسی ظرفیت های تولیدی استان و ارایه راهکار در خصوص حل مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی به انجام رسید، از شرکت یخچال سازی بوژان لرستان بازدید به عمل آوردند.
آیت‌الله رییسی در بازدید از این شرکت با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مدیران این واحد تولیدی مبنی بر فعالیت آن با یک پنجم ظرفیت، عنوان داشت: در حالی که این مجموعه از تمام ظرفیت های لازم برخوردار است، لازم است مسؤلین استان با جدیت پیگیری کنند تا ظرفیت این کارخانه به طور کامل فعال شود.
شرکت یخچال سازی لرستان تولید کننده یخچال فریزخانگی با نام تجاری بوژان می باشد که در شهرستان خرم آباد و در زمینی به مساحت 35 هکتار احداث شده و مبلغ 70 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از بانک صنعت و معدن دریافت نموده است.
 ظرفیت عملی شرکت یاد شده، 600 دستگاه یخچال فریزر در روز می باشد که در حال حاضر با 20 درصد ظرفیت مشغول به فعالیت می باشد؛ میزان اشتغالزایی آن در حال حاضر 102 نفر بوده و در حداکثر ظرفیت به 600 نفر افزایش پیدا خواهد کرد و با توجه به زیرساختهای موجود در کارخانه، قابلیت تولید سایر لوازم خانگی از جمله  فرگاز ، ماشین لباسشویی و ... را نیز خواهد داشت .
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت به اتفاق هیأت همراه از واحدهای تولیدی صبا ظرف آسیا، نورد و آلومینیوم آسیا و زاگرس پوش که از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کرده اند و همچنین  شرکت فرتاک سیلیکون متال بازدید نمودند.
شرکت صبا ظرف آسیا، تولیدکننده انواع ظروف آشپزخانه با ظرفیت 2 هزار و 400 تن و اشتغال 60 نفر می باشد که از بانک صنعت و معدن، مبلغ 65 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش دریافت نموده است. 
شرکت نورد آلومینیوم آسیا، تولید کننده گرده های آلومینیومی، انواع ورق آلومینیومی آلیاژی و غیر آلیاژی با اشتغال 23 نفر و ظرفیت 3 هزار تن می باشد که در خصوص این شرکت نیز بانک صنعت و معدن تسهیلاتی به میزان 28 میلیارد ریال مصوب نموده است.
واحد تولیدی فرتاک سیلیکون متال نیز با با ظرفیت 34 هزار تن در سال در زمینی به وسعت 20 در حال احداث است که با بهره برداری از این پروژه، زمینه اشتغال مستقیم 600 نفر و اشتغال غیر مستقیم 2 هزار و 500 نفر فراهم می شود.
شایان ذکر است، پس از بهره برداری از این واحد تولیدی، علاوه بر سیلیکون متال، محصولات پلی سیلیکون و پلیمر سیلیکونی که پیش نیاز تولید سلولهای خورشیدی است نیز در این مجتمع صنعتی تولید خواهد شد. 
شرکت تعاونی زاگرس پوش نیز به تولید پوشاک با ظرفیت 30 هزار دست کت و شلوار در سال مبادرت داشته و  برای 262 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
 شرکت مذکور هم تسهیلات سرمایه در گردشی به مبلغ 80 میلیارد ریال از بانک صنعت و معدن دریافت داشته است.
گفتنی است، در دیدار صنعتگران و کارآفرینان استان لرستان با رییس جمهور و وزیر صمت، مسایل و معضلات بخش تولید استان همچون دریافت تسهیلات و نقدینگی مورد نیاز این واحدها مطرح شد و مقرر شد، بانک ها و نهادهای دست اندرکار پس از بررسی این مشکلات برای حل آن در اسرع وقت اقدام نمایند.