به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، اصغر پاک طینت رئیس هیأت مدیره در نخستین روز نشست مدیران ارشد این بانک که روز شنبه بیستم آذرماه برگزار شد، اظهار داشت: مایه بسی افتخار است که امروز در محضر عزیزانی هستیم که تلاش مضاعف و اراده آنان در پیشبرد اهداف بانک سبب دستیابی به نتایج قابل قبولی در شاخص های عملکردی شده است.
وی سپس با اشاره به لزوم مدیریت صحیح دارایی ها و بدهی ها در بانک عنوان داشت: به دنبال آن هستیم که در کمیته ای که به همین منظور تشکیل شده است، بین دارایی ها و بدهی های بانک توازن مناسبی ایجاد کنیم و شکاف منابع و مصارف را به حداقل برسانیم.
پاک طینت با اشاره به انعقاد قرارداد با صندوق توسعه ملی و شرایط استفاده از منابع تخصیص داده شده برای بانک و منابع داخلی تاکید کرد: هنوز هم ارزان ترین منبع برای تسهیلات دهی، وصول مطالبات است که لازم است همه مدیران در ستاد و شعب در خصوص مصرف منابع و وصول مطالبات نهایت اهتمام خود را به کار ببندند.
وی در ادامه سخنان خود با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص کمک به تولیدکنندگان واقعی و هشدار به بانکها در خصوص مطالبات معوق، توضیحات لازم را ارایه نمودند.
رئیس هیأت مدیره بانک افزود: از رؤسای شعب و مدیران استانی می خواهیم در جلسات استانی به طور فعال و با اطلاعات کامل و جامع شرکت کنند و به موقع پاسخگوی مکاتبات ستاد تسهیل و نهادهای نظارتی باشند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص وثایق خارج از طرح با دقت نظر عمل شود، کنترل کامل در مورد وثایق و ارزش گذاری آن توسط کارشناسان رسمی دادگستری به عمل آید و اعتبارات اسنادی داخلی دقیقاً در تاریخ سررسید وصول گردد و در مورد ضمانتنامه های مرتبط با طرح ها و تاریخ آن ملاحظات لازم را در نظر بگیرید و در هر اقدامی به منافع بانک توجه داشته باشید.
وی در خصوص ریسک های مترتب بر عملیات و فرآیندهای بانک تذکراتی داد و گفت: همه مدیران و کارشناسان بانک ریسک های ناشی از عملکرد افراد و سیستم های عملیاتی و رویداد های خارجی را شناسایی نموده و تا حد امکان به دنبال کاهش این ریسک ها باشند.
در این جلسه همچنین بیژن اسدی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات این بانک و بیتا کچیان مدیر امور نظارت بر طرح ها، مصطفی راستی فر مدیر امور راهبری شعب، سید نبی هاشمی کروئی مدیر امور حقوقی، محمدحسن رهباریان مدیر امور وصول مطالبات و شهاب گرجی مدیر ، نکات ارزشمندی را در خصوص نحوه عملکرد شعب در خصوص پرداخت تسهیلات و نظارت بر هزینه کرد آن، تعامل با مسؤلان استانی، ریسک ها و مخاطرات بانک، نحوه جذب منابع و تمرکز گردش مالی مشتریان و نکات حائز اهمیت حقوقی در خصوص لزوم ثبت اطلاعات و اصالت نامه ها و امضای مشتریان مطرح نمودند.
در پایان این جلسه نیز مدیران استانی و رؤسای شعب بانک صنعت و معدن، ابهامات، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را عنوان نمودند و راهکار های مناسبی به فراخور هر موضوع از سوی رئیس هیات مدیره، معاونان و مدیران در ستاد بانک بیان گردید.
گفتنی است، این همایش به مدت یک هفته هر روز با حضور یک تن از اعضای هیأت مدیره و اعضای هیأت عامل و مدیران ستادی و استانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می گردد.