به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، این کارگاه با هدف انتقال تجربیات مدیریت ریسک بحران و تامین مالی آن از طریق بیمه در میان کشورهای عضو اکو و با حضور دکتر ناطقی الهی، د‌کتر حسنی، دکتر مظلومی و دکتر سامانی از متخصصین حوزه مدیریت ریسک برگزار شد.

در این کارگاه متخصصینی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، پاکستان و تاجیکستان و ایران نیز حضور داشتند.

در این ‌کارگاه، دکتر محمود اسعد سامانی رئیس مرکز مدیریت توسعه ریسک بیمه مرکزی به ارائه مطالبی در خصوص ریسک بحران و سند چارچوب کاهش ریسک سندای(SFDRR)، اهمیت ‌کارگاه آموزشی برای همکاری منطقه ای چندجانبه، واژه شناسی، مدیریت و کاهش ریسک بحران، ارتباط اهداف توسعه پایدار سازمان ملل با بحران ها، الویت های اقدام منطقه ای در راستای سند(SFDRR)و چارچوب  اقدام منطقه ای ECO برای ‌کاهش ریسک بحران پرداخت.

دکتر یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون نیز به ارائه موضوعاتی در خصوص انتقال ریسک بحران از طریق بیمه سنتی و  پارامتریک، مدیریت ریسک و بیمه، نمونه های بیمه پارامتریک، محصولات مربوطه و موردکاوی در کشورهای مختلف و تجربه ایران در زمینه بیمه ریسک بحران پرداخت.

در بخش دیگری از این کارگاه، دکتر فریبرز ناطقی عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و استاد دانشگاه در خصوص مدیریت ریسک بحران، ماهیت و اهمیت بحران ها و سیاست های ملی مدیریت ریسک بحران و نقش کلیدی بیمه سخن گفت.

در ادامه دکتر نعمت حسنی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز به ارائه مطالبی در خصوص مدیریت ریسک بحران و تجربیات بین المللی و نقطه نظرات سازمان ملل در خصوص بیمه بحران پرداخت.