به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه در پنل «تحول دیجیتال و شبکه فروش، فرصت ها و چالش ها» که در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه برگزار شد با بیان این که در شرایط تورمی کنونی، شرکت ها باید به دنبال راهکارهای موثر برای حفظ ارزش دارایی خود باشند، اظهار کرد: داشتن درآمد ارزی، بهترین راه حفظ دارایی است و « تحول دیجیتال» راهکاری برای نفوذ به بازار بین المللی و در نتیجه کسب درآمد ارزی است.

او با اشاره به این که صنعت بیمه دنیا در حوزه تطبیق با تحول دیجیتال از سایر صنایع عقب تر است، تاکید کرد که بیمه گران ایرانی می توانند از این فرصت استفاده کرده و دست کم برای رونق بازار بیمه در عراق، ترکیه ، ارمنستان و کشورهای اورآسیا، بکوشند تا از آن محل، خودشان نیز منتفع شوند.

ضرابیه داشتن اعتماد به نفس را مهمترین الزام حضور در بازارهای بین المللی خواند و با بیان این که صنعت بیمه کشورمان از نظر دانش و سرمایه انسانی، به مراتب وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای منطقه دارد، گفت: بدون شک بیمه گران ایرانی می توانند صادرات خدمات بیمه ای داشته باشند و از این محل شرایط مطلوبی برای خود ایجاد کنند.

وی تحول دیجیتال را در ارتباط مستقیم با عوامل فروش صنعت بیمه خواند و با تاکید بر این که نمی توان به بهانه تحول دیجیتال، شبکه فروش کنونی را از میان برداشت، خاطرنشان کرد: جایگاه شبکه فروش، امن است و باید با قدرت حفظ شود.

او همچنین به ظهور بازیگران جدید در عرصه صنعت بیمه در قالب اینشورتک ها اشاره کرد و با بیان این که هزینه تبلیغات آنها از محلی خارج از صنعت بیمه تامین می شود، گفت: این تجربه نشان می دهد همه تحولات ساختاری در صنعت نیاز به سرمایه گذاری داخلی ندارد و می توان از ظرفیت های بیرونی نیز به این منظور بهره گرفت.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان افزود: ارزیابی های ما نشان می دهد که تنها 15 درصد تحول دیجیتال در گروی فناوری و استفاده از تکنولوژی است، اما 85 درصد آن در گروی فرایند انجام کار، فرهنگ سازمانی و سرمایه انسانی است.