به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی ،موسسه اعتباری ملل که این روز‌ها درگیر افزایش سرمایه ۱۰ هزارمیلیاردی خود برای بهبود نسبت کفایت سرمایه، کاهش ریسک‌های موجود، استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود، افزایش ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های سودآوری و حفظ توان رقابت‌پذیری در صنعت بانکداری بوده و مجوز‌های لازم را اخذ کرده است، در حوزه سودآوری و کسب درامد نیز شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد.

این موسسه در پایان سال ۹۹ موسسه ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که قرار است به ۲۰ هزار میلیارد ریال برسد همچنین شایان‌ذکر است که کفایت سرمایه بانک ۱، ۴۵ درصد است که با این افزایش سرمایه رشد جهشی خواهد داشت.

در هشت‌ماهه منتهی به آبان ۱۴۰۰ موسسه ملل ۱۶۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات با سرفصل مشارکت مدنی پرداخت کرده است که از این میزان تسهیلات که حدود ۶۵ درصد از کل تسهیلات موسسه بوده است، ۲۹ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.

درمجموع این موسسه در هشت‌ماهه موردبررسی ۲۶۶ هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات داشته که در پی آن ۳۶ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.

نکته جالب‌توجه اینکه در آبان ۱۴۰۰ موسسه ملل طی یک ماه مبلغ پنج هزار میلیارد ریال درامد از محل تسهیلات کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است.

مانده سپرده موسسه ملل در این دوره هشت‌ماهه موردبررسی، مبلغ ۳۱۷ هزار میلیارد ریال بوده که از بابت آن ۳۵ هزار میلیارد ریال سود به سپرده‌گذاران پرداخت‌شده است.

بالاترین سپرده متعلق به‌حساب سپرده بلندمدت یک‌ساله بوده که حدود ۶۰ درصد از کل سپرده را به خود اختصاص داده است.

از دیگر اقدامات موسسه ملل در روز‌های اخیر فروش سهام برخی از شرکت‌های تابعه است. هرچند قیمت نهایی سهام شرکت مشخص نشده، اما تأثیر زیادی این رخداد بر شرکت خواهد گذاشت تا جایی که شرکت مجاب شده است تأثیر آن را اطلاع رسانی کند.