به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، بر اساس این تفاهم نامه تا پایان سال 1400 دو هزار فقره به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی پرداخت می شود.

در قالب این تفاهم نامه بر اساس تمهیدات بانک مسکن، علاوه بر تسهیلات 60 میلیون تومانی بدون سپرده در تهران، امکان استفاده از تسهیلات اوراق را فراهم کرده تا به هنرمندان حوزه صنایع دستی بتوانند به صورت تلفیقی از 200میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن بهره مند شوند.

سقف تسهیلات بدون سپرده در تهران 60میلیون تومان، در شهرهای بزرگ و بالای 200هزار نفر جمعیت 50میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز 40میلیون تومان است. متقاضیان در شهرهای بزرگ می توانند همزمان از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (اوراق ممتاز) 160 میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز 120 میلیون تومان استفاده کنند. تسهیلات از محل اوراق برای زوجین هنرمند نیز متناسب با شهر محل زندگی تا دو برابر این میزان قابل افزایش است.

مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده 10 ساله و تسهیلات از محل اوراق ممتاز نیز 12 ساله است.

دکتر محمود شایان در ابتدای این نشست گفت: پس از درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص تامین تسهیلات هرمندان حوزه صنایع دستی، با کمال میل پذیرفتیم و مقدمات امضای تفاهم نامه با این وزارتخانه را سریعا ترتیب دادیم.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: امیدواریم امضای این تفاهم نامه سرآغاز همکاری خوب بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد.

دکتر شایان تاکید کرد: بانک مسکن تلاش خود را می کند تا اقداماتی را در جهت افزایش رفاه کارکنان و هنرمندان انجام دهد.

همچنین در این مراسم، سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تشکر از مدیرعامل بانک مسکن برای ترتیب دادن این جلسه گفت: از دکتر شایان تشکر صمیمانه دارم که در هر مسئولیتی که حضور داشت انصافا منشأ خیر و برکت بودند.

اوحدی با تاکید بر اینکه بیش از 23 سال با دکتر شایان آشنایی دارم، گفت: من هفته گذشته در خصوص این موضوع با دکتر شایان صحبت کردم که ایشان در کمتر از یک هفته این جلسه را ترتیب دادند که این نشان از توجه دکتر شایان به مقوله مسکن دارد.

اوحدی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس آمار ثبت شده در سامانه ما، در حال حاضر 520 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند، اظهار داشت: 75 درصد از این هنرمندان را بانوان به خود اختصاص می دهند و از این میزان سهم نیز، 80 درصد بانوان خودسرپرست هستند. وی ادامه داد: بنابراین برکات تفاهم نامه ای که بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امضا شده، در زندگی این گروه از جامعه مشهود است.

خانم پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه این تسهیلات تا پایان سال 1400 برای پرداخت تسهیلات به 2 هزار هنرمند و صنعتگر در حوزه صنایع دستی اعتبار دارد، اظهار امیدواری کرد که ابتدای سال آینده نیز با تمهیدات مدیران بانک مسکن این تفاهم نامه تمدید شود.