به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، حسن مونسان با بیان این که بسیار غیر منطقی است که ما پرداخت تسهیلات را ممنوع کرده باشیم، اعلام کرد: در ابتدای آذر ماه سال جاری به دلیل به روز رسانی سامانه های اعتباری، روند اعطای تسهیلات با کندی پیش رفت که با تلاش های کارشناسان مربوطه این مشکل رفع و هم اکنون تمامی سامانه های اعطای تسهیلات در بانک پایدار است و عملیات اجرایی و پرداخت بسیاری از پرونده‌های تسهیلاتی بر اساس اولویت های تعیین شده در حال اقدام می باشد .

وی به وظیفه و رسالت بانک ملی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه و رسالت بانک ملی ایران که همانا رفع نیاز محرومان، توانمند سازی تولید کنندگان، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه، کمک به خروج از بحران بنگاه های اقتصادی، ارتقای بهداشت و سلامت جامعه، مساعدت مالی به انجمن های خیریه، مدرسه سازی، انجام مسئولیت های اجتماعی و ... با تسهیلات‌دهی است، بی وقفه ادامه می‌دهد.

معاون شعب بانک ملی ایران افزود: در حالی که نسبت پرداخت تسهیلات خرد و کلان بانک (نظیر وام ازدواج، تسهیلات قرض الحسنه، تامین مالی بنگاه های اقتصادی و ...) به مشتریان و متقاضیان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد رشد داشته است، بانک ملی ایران توانسته با وجود شرایط سخت و دشوار و تحریم های ظالمانه، بیش از حجم منابع مالی و تجهیز شده خود، اقدام به پرداخت تسهیلات به متقاضیان و بخش‌های مختلف اقتصادی کشور نماید.

مونسان با بیان این که شعب بانک موظف هستند با رعایت مدیریت منابع درخواست های متقاضیان واجد شرایط را بررسی و در چارچوب قوانین، با پیگیری و بررسی مطالبات به نیاز مشتریان پاسخ دهند، تصریح کرد: شعب بانک در سراسر کشور آمادگی کافی برای ارائه هرگونه خدمات مالی را دارند.

معاون شعب بانک ملی ایران با اشاره به ضوابط دریافت تسهیلات از بانک گفت: سیاست بانک، تسهیل امور بانکی مردم از جمله در بحث دریافت تسهیلات است، بنابراین بانک، قوانین و ضوابط پیچیده و دست‌و‌پاگیر را مشخص و حذف کرده است، بعنوان مثال اعطای تسهیلات تا سقف 500 میلیون  ریال در این یانک فقط با یک نفر ضامن معتبر صورت می گیرد.

وی یادآور شد: به شعب اعلام شده که ضوابط دریافت تسهیلات باید در قالبی یکسان و مشخص به مشتریان اعلام شود و در صورتی که مشتریان با مواردی مغایر با ضوابط مواجه شدند، می توانند مراتب را از طریق اداره کل بازرسی بانک ملی ایران پیگیری کنند.

مونسان وجود شعب بانک را به عنوان یکی از روش های مهم عرضه خدمات بانک توصیف کرد و ادامه داد: با تلاش و تدابیر اتخاذ شده توسط همکارانمان طی سال جاری منابع جدیدی برای تخصیص اعتبارات و ارائه تسهیلات بیشتر به مشتریان و متقاضیان محترم بانک جذب شده که این منابع زمینه‌ساز پرداخت‌ وام‌ها و حتی اعطای تسهیلات جدید بانک به مشتریان خواهد شد و امیدواریم با استفاده بهینه از این منابع و با کنترل و ایجاد انضباط مالی، نیاز مردم و بخش‌های مختلف اقتصادی کشور به خوبی تامین شود.

معاون شعب بانک ملی ایران با بیان این که در شرایط فعلی کشور برای توسعه، طرحها نیازمند تامین مالی هستند ، خاطرنشان کرد: چنانچه تامین مالی و نقدینگی به صورت نظارت شده در اختیار تولیدکننده و طرح های واقعی قرار گیرد، منجر به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور و اشتغالزایی خواهد شد و بانک ملی ایران همواره حامی فعالان اقتصادی و اقشار جامعه و نیازمندان واقعی است .