به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر مهری که به همراه دکتر خورسندیان و حسین عسکری اعضای هیأت مدیره و جمعی از مدیران ارشد این بانک در ادامه بازدیدهای میدانی از صنایع مختلف کشور امروز هجدهم دیماه به استان مازندران سفر کرده است، به اتفاق دکتر شمس الدین حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در جمع صنعتگران و کارآفرینان این استان حضور یافت و اظهار داشت: بانک صنعت و معدن طی سالهای گذشته در مجموع ۱۶۵ هزار میلیارد ریال برای تأمین مالی صنایع تولیدی استان مازندران در ۳۴۱ طرح بزرگ و متوسط پرداخت نموده و برای 4000  نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
دکتر مهری با اشاره به افزایش سهم تسهیلات سرمایه در گردش در سبد تسهیلاتی این بانک عنوان داشت: سعی ما بر این است با ارایه تسهیلات سرمایه در گردش برای تامین نقدینگی بنگاه های تولیدی مانع از توقف فعالیت و تعطیلی آنها شویم چراکه تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی تا میزان زیادی به تامین و مدیریت منابع کوتاه مدت آن ها مربوط می‌شود و خوشبختانه در این استان در مجموع حدود ۲۵۴ مورد سرمایه در گردش به میزان ۶۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی مانند ظهور فین تک ها و مؤسسات بزرگ فناوری، فشار برای ایجاد فضای باز رقابتی با استفاده از فناوری و تأثیر بانک های دیجیتال در صحنه بانکداری بین المللی، بانک های کشور ما را نیز ناگزیر می سازد که به سمت دیجیتالی شدن پیش بروند.
دکتر مهری تصریح کرد: شناخت موانع پیش رو، ایجاد ساختار و زیرساخت های فناورانه و بهبود فرآیندها و ارتقای نیروی انسانی جزو اهم اقداماتی است که در راستای دیجیتالی شدن یک بانک باید به انجام برسد.
وی ادامه داد: جلب رضایت ذینفعان و ترکیب آن با داده های واقعی دریافتی از نیازهای یکایک مشتریان، شرط لازم برای موفقیت یک بانک در سفر دیجیتال است و باید بر اساس سطح بلوغ داخلی بانک بر اساس نقشه راه تحول دیجیتال، مدل های کسب و کار و فرآیندهای سازمان بازتعریف شده  و همزمان نیازهای ذینفعان، تحولات محیطی و میزان پیشرفت و بلوغ بانک در راستای تحقق بانکداری دیجیتال در نظر گرفته شود.
دکتر شمس الدین حسینی نیز که در این دیدارها حضور داشت، تأکید کرد: بانک صنعت و معدن تمام اقدامات خود را حول محور حمایت همه جانبه از واحدهای تولیدی قرار داده که همواره خدمات مؤثر و مطلوبی به صنعتگران و کارآفرینان استان ارایه نموده و به مثابه یک شریک و مشاور دلسوز و مجرب در کنار آنان ظاهر شده است.
در این سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به اتفاق هیأت همراه از شرکت های برق ماهتاب کاسپین، ایران تک نخ و شرکت چوب فشرده خزر بازدید کرد.
نیروگاه برق ماهتاب کاسپین به صورت سندیکایی با  عاملیت بانک صنعت و معدن و با تسهیلات 215  میلیون یورو و با مشارکت چند بانک دیگر به بهره برداری رسیده است.    
شرکت ایران تک نخ تولید کننده نخ تکسچره، نخ فلامنتی دوجزیی و پلی استر می باشد و از این بانک، 155 میلیارد ریال تسهیلات ریالی دریافت کرده است.
شرکت چوب فشرده خزر نیز پس از بهره برداری به تولید تخته MDF روکش نشده اشتغال خواهد داشت. این شرکت از بانک صنعت و معدن 570 میلیارد ریال تسهیلات ریالی و 30 میلیون یورو تسهیلات ارزی دریافت داشته است و پس از احداث و راه اندازی، 155 نفر در این شرکت مشغول به کار خواهند شد.    گفتنی است، دکتر مهری در ادامه سفر خود در جمع کارکنان مدیریت استانی مازندران و شعب ساری، آمل و تنکابن حضور خواهد یافت و همچنین از چندین شرکت صنعتی دیگر بازدید خواهد نمود.