به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بیمه ملت؛ در مقدمه این مقاله آمده است که با افزایش استفاده از اتومبیل‌ها حوادث بسیاری رخ می‌دهد که شرکت‌های بیمه برای جبران خسارت آنها به کمک صاحبان وسایل نقیله می آیند.

نویسندگان با بیان این‌که شرکت‌های مختلفی فروش بیمه‌نامه‌های اتومبیل را انجام می‌دهند، تاکید می‌کنند «مدیریت ریسک بیمه‌گری در بیمه‌های اتومبیل» یکی از چالش‌هایی است که شرکت‌های بیمه با آن روبه‌رو هستند و زمانی می‌توان گفت در این حوزه مدیریت ریسک فعالانه صورت گرفته است که بتوان وقوع یا عدم وقوع خسارت را پیش از صدور بیمه‌نامه‌ها تخمین زد.

آنها معتقدند اگر بتوان وضعیت خسارت یا عدم خسارت یک بیمه‌نامه را پیش‌بینی کرد، شرکت بیمه می‌تواند به طور موثرتری برای برخی از تصمیمات مانند، مشخص کردن میزان تخفیفات بر روی مبلغ حق‌بیمه‌نامه یا فروش و عدم فروش بیمه‎نامه اقدام کند.

آنها در این مقاله، یک روش برای پیش‌بینی کردن امکان رخداد خسارت در بیمه‌نامه‎های شخص ثالث اتومبیل ارائه داده‌اند. یکی از عوامل‌ مهم در جهت موفقیت پروژه به‌کارگیری درست روش‌های یادگیری ماشین است. لذا به کمک روش‌های یادگیری ماشین، این پژوهش انجام می‌شود.

نویسندگان تاکید کرده‌اند که در روش پیشنهادی از بیمه‌نامه‌های شخص ثالث شرکت بیمه ملت که در سال‌های مختلف به فروش رسیده است برای آموزش الگوریتم‌های یادگیری ماشین، استفاده شده است.

در این حوزه، آنها بیان می‌دارند که ابتدا بر روی بیمه‌نامه‌ها، پیش‌پردازش‌هایی انجام می‌‌شود و ویژگی‌های موثر برای تشخیص خسارت یا عدم خسارت از بیمه‌نامه‌ها استخراج می‌شود. سپس به کمک روش‌های یادگیری ماشین و ویژگی‌های به دست آمده یک مدل پیش‌بینی امکان وقوع خسارت، آموزش داده می‌شود. در نهایت با استفاده از این مدل می‌توان در زمان فروش بیمه‌نامه امکان وقوع خسارت و ریسک فروش بیمه‌نامه را پیش‌بینی کرد.

آنها همچنین تاکید می‌کنند به عنوان کارهای آتی در این حوزه می‌توان برچسب بیمه‌نامه‌ها را بر اساس نوع رخداد خسارت جانی، مالی و سرنشین مشخص کرد و یک مدل براساس این برچسب‌ها آموزش داد و در نهایت نوع رخداد خسارت جانی، مالی و سرنشین را پیش‌بینی کرد.

گفتنی است این مقاله توسط «فرنوش معنوی» کارشناس مدیریت ریسک بیمه ملت به صورت حضوری در پنل تخصصی پژوهشکده بیمه با عنوان «تحول دیجیتال در صنعت بیمه و مدیریت ریسک و پیشگیرانه خسارت» روز یک‌شنبه مورخ ۱۴ آذر ساعت 16 تا 18 در سالن بانو مجتهده امین ارائه شد.