به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، آسان شدن شرایط پرداخت تسهیلات خرد یکی از موضوعات مورد تأکید رئیس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده است. در همین راستا بخشنامه‌ای با موضوع «عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی» نیز ابلاغ شده است.

افزون بر این، دکتر سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز چند بار به صراحت بر ضرورت تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات خرد تأکید کرده است.

وی در سخنانی خود در همایش «تحول نظام بانکی به نفع مردم» تأکید کرد: نقطه مهم و تفاوت اصلی بر مبنای تحولی که به نفع مردم صورت گرفته این است که اگر کسی برابر قوانین، واجد شرایط دریافت تسهیلات باشد، پرداخت تسهیلات به وی، حتماً باید بدون اخذ ضامن انجام شود.

وزیر اقتصاد با یادآوری اینکه باید نوبت دریافت وام متقاضیان رسیده باشد و سایر شرایط لازم را نیز داشته باشند، تأکید کرد: بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی (بانک‌هایی که دولت در آن‌ها دارای سهم قابل توجه است) حق مطالبه ضامن از کارکنان دستگاه‌ها و بازنشستگانی را که از این بانک‌ها حقوق دریافت می‌کنند، ندارند.

پرداخت تسهیلات بدون ضامن در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آغاز شد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در راستای سیاست‌گذاری انجام شده و تأکید وزیر امور اقتصادی و دارایی پرداخت تسهیلات بدون ضامن را در دستور کار قرار داده است. در همین رابطه پرداخت تسهیلات برای کسانی که حساب حقوق و دستمزد آن‌ها در شعبه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، آسان شده است.

کارکنان شاغل، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های اجرایی دولتی (وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و...)، نهادهای عمومی غیردولتی و سایر شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حساب حقوق و دستمزد آن‌ها در شعبه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، در صورتی که رتبه اعتباری مناسب داشته باشند، می‌توانند بدون ضامن و با ارائه نامه کسر از حقوق، سفته یا چک، قرارداد لازم‌الاجرا و احراز توان بازپرداخت، نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.