به گزارش اکونا پرس،

محیطی که موسسات مالی وبانکهای کشور در آن فعالیت می‌کنند، ضمن مشارکت در صنعت مالی و مواجهه با دسته‌های تجاری و پیشرفت‌های فناوری اطلاعات، دستخوش تغییرات عمده‌ای شده است و نیاز به ارزیابی مجدد کانال‌هایی را که به عنوان رابط با مشتریان عمل می‌کنند، دارد.

 در حالی که در میان این کانال‌ها که مهم ترین آن شعبات بانکی هستند، نیاز به اصلاحات خاص مؤثرتری بر اساس کاهش هزینه‌ها وجود دارد، اقدامات اصلی مانند ادغام شعب قبلاً به طور کامل در برخی از بانک های کشور اجرا و اقدامات بعدی در این راستا مانند تعطیلی شعب اضافی انجام شده است و احتمالاً به خدمات مشتری آسیب می رساند.

 با توجه به فعالیت های استراتژیک بانک ها، ارائه خدماتی نوین از سوی بانک ایران زمین پیشنهاد می شود که کارهای انجام شده توسط شعب جداگانه را پوشش دهد. این خدمات پیشنهادی بانک ایران زمین، از چهار نوع استراتژی با هدف متمایزتر کردن این بانک و بهبود سودآوری  و ارائه خدمات آسان بانکی در روزهای پایانی سال حکایت دارد. خدمات بانکی ایران زمین در روزهای منتهی به پایان سال 1400 فرآیندهای کسب و کار بانکی را با هدف بهبود هزینه ها در سراسر صنعت بانکداری در حوزه فعالیت های غیر استراتژیک تفکیک بازنگری می کنند.

توسعه خدمات بانکی با توزیع جمعیتی نسبت مستقیم دارد بر این اساس جمعیت شهری بیشتر مناطق در حال افزایش است در حالی که جمعیت در مناطق روستایی و سایر مناطق غیر شهری به طور پیوسته در حال کاهش با این وجود، بسیاری از مناطق کم برخوردار تنها یک شعبه بانک داشته انداست. 

با توجه به افتتاح استراتژیک شعب در مکان هایی مانند ساخت و سازهای جدید مسکن، استقرار این شعبه ها با احساس فوریت از نظر هزینه و همچنین سایر عوامل در زمانی که به تجهیزات سنگین مشابه شعبات معمولی نیاز دارند، دشوار است.

برای مثال، در مجاورت ایستگاه راه‌آهن در یک منطقه شهری در هنگام برنامه‌ریزی برای افتتاح شعبه‌ای جدید در خروجی شرقی ایستگاه در راستای  یک پروژه توسعه، در صورتی که یک شعبه دیگر در خروج غرب وجود داشته باشد، در این صورت امکان توجیه هزینه شعبه جدید وجود ندارد.

برای مقابله با این چالش ها، بانک ایران زمین به عنوان بانک پیشرو در نظام بانکداری کشور معتقد به  اقدامات جدیدی مورد است که با ایجاد تغییراتی در شبکه شعب بانکی و تسهیلات شعب، رفاه مشتریان را بهبود بخشد و هزینه ها را کاهش دهد.

بانک  ایران زمین از استراتژی‌های شعب بانک‌ها از طریق سیستم‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات پشتیبانی می‌کند تا بتوانند پایه‌های کسب‌وکار خود را تقویت  و در عین حال ارتباطات خود را با جامعه حفظ کند.برهمین اساس خدمات اینترنت بانک ایران زمین یکی از سیستم های بانکداری مدرن این بانک می باشد که برای مشتریان دارای ارتباط اینترنتی این امکان را فراهم می سازد که در هر زمان به کلیه خدمات بانکی مورد نیاز دسترسی داشته و برای خود یک شعبه خانگی ایجاد نمایند.

بانک ایران زمین معتقد است، اگر همکاران شعبه زمانی که مشتری وارد شعب می شود، بتوانند درست خدمات را به مشتریان معرفی کنند، ارزیابی مشتری از بانک و پرسنل مثبت خواهد بود.

شعب بانک  ایران زمین  آماده ارائه انواع خدمات بانکی به شرح ذیل به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در روزهای پایانی سال 1400 می باشند:

گشایش اعتبارات اسنادی داخلی-ریالی برای خرید انواع کالا - خدمات - اجرای طرحهای عمرانی - امور پیمانکاری و ...

اعطاء تسهیلات بانکی ثابت و سرمایه در گردش به متقاضیان و مجریان طرحها و واحدهای تولیدی

پذیرش طرحهای متقاضیان و مجریان طرحها و واحدهای تولیدی به منظور بررسی و اعطاء تسهیلات مالی به صورت ارزی

افتتاح حسابهای بانکی برای اشخاص حقیقی و حقوقی.

افتتاح حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت.

امور حوالجات.

صدور کارت پرداخت جهت استفاده از کلیه دستگاههای خودپرداز عضو شبکه شتاب

پرداخت حقوق کارکنان شرکتها و موسسات به صورت دسته ای

عاملیت فروش اوراق مشارکت

قبول چکهای مدت دار مشتریان بانک