به گزارش اکونا پرس،

 یکی از یافته‌های تحقیق اخیر از ۱۵۰۰ نفر افرادی که در سن کار در ایران است نشان می‌دهد؛تقریباً ۲۰ % از تمام مشتریان بانکی حداقل یک سرویس آنلاین را برای اولین بار در طول این بحران استفاده کرده‌اند و تنها ۶ درصد از آن‌ها هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نکرده اند.

علاوه بر این، اکثر کاربران و مشتریان بانکی پس از اتمام دوره شیوع کرونا، می‌خواهند به استفاده از حداقل برخی خدمات آنلاین ادامه دهند. اگرچه نرخ تبدیل  بین خدمات حضوری و آنلاین متفاوت خواهد بود اما بانک‌ها در حال حاضر یک فرصت برای برنده شدن بر سر مشتریان به مزایای بانکداری آنلاین رادارند.برای خدمات بانکی پیچیده  مانند رهن و سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات بانکی اگر  بتوانند مشتریان را به این طریق متقاعد کنند گوی سبقت را در برابر سایر رقبا ربوده اند.

 برهمین اساس بانک ایران زمین به عنوان یک بانک پیشرو در عرصه بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات غیر حضور در زمان شیوع کرونا به مشتریان خود توانست این مهم را اثبات کند که زیرساخت های لازم برای پیشبرد اهداف بانکداری آنلاین در زمان پس از کرونا وجود دارد و این موضوع جذابیت خدمات بانکی را برای مشتریان دو چندان می کند.

طبق آمار و ارقام می توان فهمید مشتریان قبل و حین شیوع ویروس کرونا از کدام خدمات بانک ایران زمین استفاده کرده اند.کسب اطلاعات در مورد یک خدمات بانکی ایران زمین پیش از کرونا 13 درصد، در حین کرونا 67 درصد،دریافت مشاوره در مورد محصول بانکی پیش از کرونا 15 درصد، در حین کرونا 49 درصد، سرمایه گذاری و دریافت تسهیلات بانکی پیش از کرونا 14 درصد، در حین کرونا 56 درصد، گرفتن وام مصرفی کرونا 16 درصد، در حین کرونا 48 درصد، تراکنش پرداخت 9 درصد، در حین کرونا 85 درصد بوده است.

استفاده بیشتر از همه خدمات آنلاین در طول بحران کرونا توسط زیرساخت های مناسب بانک ایران زمین ایجاد شده‌است. تعجبی ندارد پیش از این بحران بسیاری از مشتریان بانک ایران زمین از خدمات اصلی ساده‌تر، مانند معاملات پرداخت، استفاده می‌کردند. با این حال درزمان بحران، استفاده از این خدمات افزایش‌یافته است.