به گزارش اکونا پرس،

بانک ایران زمین با درک ابزاری از شبکه های اجتماعی جز آن موسسات خدمات مالی و بانکی است که از رسانه های اجتماعی استقبال می کنند لذا  بهتر می توانند شکایات مشتریان را که در دنیای آنلاین در حال پخش است، بررسی  و قبل از اینکه به اعتبار آسیب وارد شود، پاسخ دهند.

گذر ایران زمین از ابزار سنتی در بستر شبکه های اجتماعی

 واضح است که رسانه های اجتماعی در مورد اجتماعی شدن در جوامع آنلاین هستند. رسانه های اجتماعی به جای تک گویی، جمعی هستند. بسیاری از مردم با بسیاری صحبت می کنند و می توانند این کار را در زمانی که می خواهند، جایی که می خواهند و چگونه می خواهند انجام دهند. اتصال از طریق ایمیل، وبلاگ ها، ویکی ها، وب سایت ها، ویدیوها و عکس ها، رسانه های اجتماعی لزوماً برای رفتن به یک مکان خاص نیست. این بیشتر در مورد گرد هم آمدن و شبکه سازی و اتصال به روشی جدید، برابرتر و مترقی است. "بهترین توانایی برای اتصال" به معنای حرکت به سمت یک طرز فکر توزیع پیچیده و پاسخگو است. جایی که مردم هستند باشند و به گونه ای مشارکت کنند که مستقیماً با آنها صحبت کند. انجام این کار به معنای حضور در محیط‌های شخصی افراد - فیس‌بوک، مای اسپیس، لینکدین، توییتر و غیره است.

شناخت بانک ایران زمین از مشتریان نسل جدید

قبل از هر چیز لازم است بانک ها با تجزیه و تحلیل داده های خود در شبکه های اجتماعی، نیازها و خواسته های مشتریان را به درستی درک کنند.پس از تعیین مشتریان هدف، بانک‌ها باید بیشتر در بستر شبکه‌های اجتماعی باشند تا با آن‌ها درگیر شوند و نیازها و خواسته‌های آن‌ها را به دقت تحلیل کنند. بر اساس اطلاعات مشتری، بانک ها به عنوان گام سوم می توانند از محصولات و خدمات مورد انتظار مشتریان استفاده، طراحی و ارائه کنند.

بانک ایران زمین به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات و معرفی تسهیلات بانکی به مشتریان خود در بستر شبکه های اجتماعی ضمن شناخت نسل جدید از مشتریان که با رشد تکنولوژی و شبکه های اجتماعی به خوبی آشنا هستند به دنبال استفاده از این بستر مهم هستند.

در مرحله بعد بانک ها با استفاده از اطلاعات و تجربیات می توانند توانمندی ها و منابع خود را به گونه ای گسترش دهند که نیازهای آتی مشتریان را برآورده سازد از همین رو بانک ایران زمین موفق به ارائه خدمات بانکی بر اساس نیاز مشتریان شده است.

بانک ایران زمین ریسک استفاده از بسترهای مجازی را به جان خرید

بانک ایران زمین ضن  توسعه ارتباطات به منظور بهبود درک برند و شهرت بانکی استفاده از بستر های شبکه های اجتماعی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. چرا که بانک ایران زمین معتقد است که باید با استفاده از نظرات مشتریان و تجزیه و تحلیل تعاملات آنها با یکدیگر، دنبال کنندگان را جذب کرده و وفاداری مشتریان موجود را افزایش دهد.

رسانه های اجتماعی می توانند به شدت بر شهرت و برند بانک ها تأثیر بگذارند. بانک‌ها نیازمند درک شفاف عناصر کلیدی در توسعه رسانه‌های اجتماعی و اتخاذ نقشه راه و استراتژی با بستر فرهنگی در حوزه رسانه‌های اجتماعی هستند.با این حال، تقریباً همه کارشناسان اذعان دارند که رسانه های اجتماعی برای مدیران یا برخی بنگاه های مالی و بانکی خطراتی دارند.

از آنجایی که رسانه‌های اجتماعی بسیار فراگیر هستند و انتقال داده‌ها از طریق آنها غیرقابل استرداد و لغو است، ممکن است به عنوان یک شمشیر دولبه عمل کند در صورت مشاهده تخلف، بانک‌ها با خطرات خطرناکی مواجه خواهند شد.در نتیجه، بسیاری از بانک‌ها نسبت به رسانه‌های اجتماعی برای برجسته کردن و تبلیغ محصولات و خدمات خود در آن محتاط هستند.اما بانک ایران زمین ریسک استفاده از بسترهای فضای مجازی را به جان خریده و برای سهولت خدمات به مشتریان از این بستر استفاده می کند.

رشد رتبه جهانی ایران زمین در معرفی خدمات برای شبکه های اجتماعی

 

فهرست برترین بانک هایی که در شبکه های اجتماعی از محبوبیت جهانی برخوردار هستند، ارائه شده است.در همین راستا، موسسه ویژه ای به نام «برند مالی» با ایجاد رتبه بندی به نام «پاور 100»،  رتبه سایر بانک ها را در شبکه های اجتماعی به نمایش می گذارد.

طبق آمار بدست آمده از بانک‌های موفق در استفاده از شبکه های اجتماعی و ارائه خدمات بانکی خود در آن بانک state  کشور هند با بیش از ۸ میلیون دنبال کننده در فیس بوک و  و بیش از یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۳۹ نفر دنبال کننده در توییتر و بیش از ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۳۵۱ نفر دنبال کننده در یوتیوب در مقام اول قرار دارد همچنین بانک capital  آمریکا با ۴ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۸۰۰ نفر دنبال کننده در فیسبوک و همچنین ۱۵۱ هزار و ۱۱۶ نفر دنبال کننده در توییتر و  ۵۴ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۲۷۰ نبال کننده‌در یوتیوب  رتبه دوم و بانک Bofa از کشور آمریکا با دو میلیون و ۶۲۶ هزار و ۳۰۸ نفر دنبال کننده در فیسبوک، چهارصد و هفتاد هزار و دویست و چهل و هفت نفر دنبال کننده در توییتر و ۴۲ میلیون و  ۸۹۴ هزار و ۲۸۳ نفر به دنبال کننده در یوتیوب  در رتبه سوم بانکهای جهانی از لحاظ رتبه بندی استفاده از شبکه های اجتماعی قرار دارد.

 

با توجه به محدودیت‌های استفاده از برخی از شبکه‌های اجتماعی در کشور مانند توییتر بانک ایران زمین در ایجاد بسترهای مناسب برای ارائه خدمات بانکی و آسان مشتریان از طریق معرفی آنها در شبکه های اجتماعی رشد چشمگیری داشته است به گونه‌ای که به نظر می رسد این رشد علیرغم رقابتهای ناعادلانه با برخی از بانک های جهانی در استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار زیاد باشد.