به گزارش اکونا پرس،

بانک ایران زمین به عنوان یکی از بانک های موفق و بزرگ در بین برندهای موسسات مالی و بانکی خصوصی کشور توجه ویژه به مسئولیت‌های اجتماعی دارد این بانک از کمک به سیل زدگان زلزله زدگان گرفته تا ساخت مدارس و تجهیز بیمارستان ها در کنار مردم بوده و از همه مهمتر مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به حفظ محیط زیست برای نسل های آینده بسیار حائز اهمیت می داند.

نقش بانک ایران زمین بر حفظ محیط زیست

پایداری زیست‌محیطی بخش مهمی از تلاش‌های مسئولیت اجتماعی بانک‌ ایران زمین است. این بانک سیاست ها، اهداف و شیوه های زیست محیطی را ایجاد کرده تا به هدایت فعالیت های آنها در داخل و خارج سیستم بانکی کمک  کند.

پایداری زیست‌محیطی بخش مهمی از تلاش‌های مسئولیت اجتماعی بانک‌ ایران زمین به عنوان بزرگترین بانک خصوصی کشور به حساب می آید.تفکر محیط گرا و بانکداری سبز در طیف وسیعی از عملیات بانک ایران زمین از  وام دهی گرفته تا ارائه سایر محصولات، خدمات و فعالیت های اجتماعی گنجانده شده است.

فعالیت‌های بانک‌ ایران زمین  از مشارکت در طرح‌های حفاظتی محیط زیست  تا تعهد به استانداردهای داخلی و بین‌المللی  گسترده شده است. دستیابی به معیاری بین‌المللی برای مسئولیت های اجتماعی و زیست‌محیطی در تامین مالی پروژه‌ها به خاطر دستاوردهای بانکداری سبز ایران زمین در زمینه محیط‌ زیست است.

عملیات پایدار بانکداری ایران زمین برای صرفه جویی در انرژی

از برنامه های بازیافتی گرفته تا صرفه جویی در انرژی دفاتر و شعب بانک ایران زمین همه و همه نشان از تلاش کم نظیر این بانک برای حفظ محیط زیست دارد.

بانک ها هنگام تصمیم گیری در مورد اعطای وام، حفاظت از محیط زیست را در نظر نمی گیرند. این درحالی است که بانک ایران زمین در بانکداری تجاری خود، به بررسی دقیق زیست محیطی در فرآیند وام دهی می پردازد، که ممکن است شامل بازدید از محل، ارزیابی سوابق محیطی مشتری، یا گزارش شخص ثالث در مورد پیشنهادات باشد.

محصولات و خدمات سبز بانک ایران زمین

بانک‌ها در حال توسعه محصولات و خدمات جدیدی هستند که به تقاضای مشتریان برای انتخاب‌های پایدار پاسخ می‌دهند، از خدمات بدون کاغذ گرفته تا توسعه کارت‌های اعتباری و بانکداری دیجیتال. بر همین اساس بانک ایران زمین در راستای توسعه بانکداری سبز و کمک به حفظ محیط زیست بستر های بانکداری دیجیتال را توسعه داده است تا مشتریان ضمن حضور فیزیکی کمتر در شعب و صرف انرژی و کاهش  مصرف کاغذ  از خدمات و امکانات سریع و به روز بهره‌مند شوند.

سرمایه‌گذاری مداوم در بانکداری الکترونیکی و تلفنی به این معنی است که مشتریان می‌توانند ماشین را در خانه پارک کنند و در هر زمان و هر کجا  از خدمات بانک ایران زمین بهره مند شوند.پرداخت های خودکار آسان نیاز به نوشتن و ارسال چک از طریق پست را کاهش می دهد و این به معنای مصرف کاغذ کمتر و کمک به حفظ محیط زیست است.