به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: باید کمک کنیم تا در حوزه‌هایی که نیاز به راه‌اندازی کسب‌وکارهای نو وجود دارد، اقدام و فضای همکاری ایجاد شود.

پرویزیان با تاکید بر ضرورت سرعت بخشیدن بانک پارسیان در پاسخ به نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: با منابعی که امسال در اختیارداریم، آماده حرکت در مسیر تحولی زیست‌بوم نوآوری هستیم.

وی بابیان اینکه بانک پارسیان از طرح‌ها و ظرفیت‌های همکاری صندوق نوآوری با بانک‌ها استقبال می‌‌کند، اظهار امیدواری کرد که با رفع ممنوعیت مطرح‌شده در ماده 18 قانون جهش تولید دانش‌بنیان، همه بانک‌ها بتوانند در بحث سرمایه‌گذاری با صندوق نوآوری مشارکت داشته باشند.

بانک پارسیان، بانکی چابک و به‌روز است و باید از ظرفیت‌های این بانک بیشترکمک گرفت

دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست بابیان اینکه این صندوق آماده همکاری با بانک پارسیان در دو محور سرمایه‌گذاری و ضمانت‌نامه است، گفت: شرکت سهامی عام برای تأمین مالی پروژه‌های دانش‌بنیان با ریسک پایین، تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری و هلدینگ سهامی عام نمونه، صندوق‌های جسورانه و شرکت تأمین سرمایه نوآوری چهار ظرفیت همکاری صندوق با بانک‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه امسال هم سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری با شبکه بانکی کشور ادامه دارد، اظهار کرد : بانک پارسیان ، بانکی غیردولتی، چابک و به‌روز است که انتظار تعامل بیشتر بانک با صندوق نوآوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اکوسیستم نوآوری می‌‌رود لذا باید از ظرفیت این بانک بیشتر کمک بگیریم و بحث سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دانش‌بنیان را با مشارکت بانک پارسیان پیش ببریم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه بابیان اینکه صندوق نوآوری رکن ضامن را در ارکان بورس قرار داده است، یادآور شد: در قانون هم ذکرشده است که صندوق نوآوری می‌‌تواند رکن ضامن باشد.

وحدت در مورد انتشار صکوک نوآوری نیز تصریح کرد: انتشار این صکوک روشی جدید برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ از طریق بازار سرمایه است که نخستین اوراق برای شرکت دانش‌بنیان داروسازی دکتر عبیدی با نماد «نوآور» در اسفند سال 1400 و فروردین سال جاری در فرابورس منتشر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، معوقات شرکت‌های دانش‌بنیان به بانک پارسیان را تقریباً صفر اعلام کرد و گفت: تاکنون تأخیری در پرداخت اقساط از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان به این بانک نداشته‌ایم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد میزان صدور ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها با حمایت این صندوق نیز اظهار کرد: طی سه سال اخیر بیش از 7 هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری صادرشده است.

دکتر وحدت در پایان خواستار همکاری‌های بیشتر میان صندوق نوآوری و بانک پارسیان با استفاده از ظرفیت‌های دو طرف شد و اظهار امیدواری کرد که این همکاری به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منجر شود.

25 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب بانک پارسیان شده‌اند

مهدی فراهانی، مدیر آینده‌پژوهی بانک پارسیان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با بانک پارسیان پرداخت و افزود : بانک پارسیان از سال 1395 تاکنون 869 فقره به ارزش 26.495 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و 6.061 فقره به ارزش 28.985 میلیارد ریال نیز ضمانت‌نامه صادر کرده است.

وی بابیان اینکه حجم نسبتاً مناسبی از بازار کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان نصیب بانک پارسیان شده و با بازاریابی‌های صورت پذیرفته، مراودات و مشاوره‌های ارائه‌شده، هرساله میزان فعالیت مفید شرکت‌های دانش‌بنیان در این بانک با افزایش چشمگیری مواجه بوده است، گفت : حدود 25 درصد از کل شرکت‌های دانش‌بنیان جذب بانک پارسیان شده‌اند و مبلغ کل کسب‌وکار شرکت‌های جذب‌شده در بانک پارسیان بیش از 71 هزار میلیارد ریال است.

تسهیلات 700 میلیارد تومانی بانک پارسیان به شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری مشترک صندوق نوآوری

همچنین در ادامه این نشست، دکتر روح‌الله ذوالفقاری، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: طبق قرارداد مشترک بین صندوق نوآوری و بانک پارسیان، از سال 98 تاکنون مبلغ 700 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان مصوب شده که 325 میلیارد آن تاکنون پرداخت‌شده است.

وی افزود: 305 فقره ضمانت‌نامه به مبلغ 430 میلیارد تومان نیز با معرفی صندوق نوآوری به بانک پارسیان برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادرشده است.

ذوالفقاری در ادامه عمده خدمات ارائه‌شده در بانک پارسیان به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ را تسهیلات سرمایه در گردش عنوان کرد.

دکتر علی ناظمی‌، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این دیدار به چهار ظرفیت صندوق نوآوری جهت همکاری با بانک‌ها در طرح‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و آن‌ها را شامل شرکت سهامی‌ عام برای تأمین مالی پروژه‌های دانش‌بنیان با ریسک پایین، تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری و هلدینگ سهامی‌ عام نمونه، صندوق‌های جسورانه و شرکت تأمین سرمایه نوآوری عنوان کرد.