به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، علیرضا ماهیار در این نشست با اشاره بر چالش های بخش فناوری اطلاعات در نظام بانکی کشور و بحث های تکلیفی بانک ها در این حوزه اظهار کرد: با تمام این مسایل، نمی توان از بحث نوآوری غافل شد و بانک ها باید خود را با روند جهانی پیش رو تطبیق دهند. 

وی با اشاره بر شرایط دوران پسا کرونا در کشور افزود: کرونا سبب شد شبکه بانکی رشد چشمگیری به ویژه در بانکداری الکترونیک داشته باشد و بسیاری از فرآیندها همانند احراز هویت دیجیتال در این بازه با سرعت بیشتری محقق شوند. 

ماهیار بیان کرد: اکنون در حوزه تجهیزات و زیرساخت ها از جمله اپلیکیشن های بانکی یا نرم افزارها نسبت به کشورهای منطقه و بسیاری از دیگر کشورها پیش هستیم اما باید در حوزه هوش مصنوعی بیشتر تلاش کنیم. 

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در ادامه به برخی چالش های نظام بانکی از جمله اجرای کارمزد محوری اشاره و خاطر نشان کرد: اکنون تراکنش های بانکی در بسیاری از کشورها نه از طریق پیامک بلکه سایر ابزارها همانند اپلیکیشن ها اطلاع رسانی می شوند و بانک های داخلی نیز باید در این مسیر حرکت کنند. 

در ادامه، معاونان فناوری اطلاعات سایر بانک ها نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند. 

لزوم افزایش تنوع محصولات دیجیتالی در حوزه بانکداری، حرکت به سوی بانکداری پلت فرمی و چالش های آن برای بانکداری دیجیتال، داده محور نبودن شبکه بانکی، چالش های جذب و نگه داشت نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات و… از جمله مباحث‌ مهم طرح شده در این نشست بود.