به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر سید سعید شمسی نژاد در دیداری با استاندار قم ضمن تشریح خدمات و برنامه های بانک قرض الحسنه مهر ایران، لوح افتخار «سفیر قرض الحسنه» در نظام بانکی کشور را به استاندار قم اعطا کرد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران در لوح اهدایی تأکید کرده انتخاب آقای سید محمد تقی شاهچراغی، به عنوان سفیر قرض الحسنه با عنایت به فعالیت‌های ارزنده اجتماعی و فرهنگی و پیشگامی در امور خیر و انساندوستانه صورت گرفته و ابراز امیدواری شده سفیران قرض الحسنه با نیک‌اندیشی و خیرخواهی در مسیر خدمت به خلق خدا و دستیابی مردم به زندگی شرافتمندانه گام بردارند.
در این لوح همچنین بر لزوم ترویج فرهنگ غنی قرض الحسنه در کشور تأکید و تصریح شده است که این کار موجب برانگیختن نیت‌ها و انگیزه‌های انسان‌های بزرگ‌مهر و خیراندیش شده و توسعه رفاه اجتماعی در پرتو فرهنگ قرض الحسنه و همیاری را شتاب می بخشد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران از نیمه دوم سال ۱۳۸۶ با هدف گسترش معارف و مبانی شرع مبین اسلام و فرهنگ قرض‌ الحسنه و احیای مطلوب مبانی اقتصادی اسلامی در نظام بانکی کشور تأسیس شد.
گفتنی است بانک قرض الحسنه مهر ایران با ۵۳۰ شعبه و بیش از ۹۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی، در نظر دارد در سایه احکام متعالی اسلامی با برخورداری هرچه بیشتر از رهنمودهای مراجع عظام تقلید و بهره مندی وافر از منویات و تعالیم علما و فضلای برجسته حوزه علمیه نقش محوری خود در توسعه مسئولیت های اجتماعی و فرهنگ سازی نظام متعالی قرض الحسنه اسلامی به بهترین وجه ایفا کند.
اولین لوح افتخاری سفیر قرض الحسنه کشور نیز، از طرف بانک قرض الحسنه مهر ایران به آقای «علی نادری» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران «ایرنا» تقدیم شد.