به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، "رضا ساعدی فر" با اشاره به قراردادهای سپرده­گذاری فعال سال گذشته این بانک با صندوق توسعه ملی، اظهارداشت: صندوق توسعه ملی در سال 1400 و در قالب قراردادهای سپرده گذاری ریالی، بالغ بر17 هزار میلیارد ریال با هدف کمک به توسعه صادرات غیر نفتی کشوردر اختیار بانک توسعه صادرات ایران قرار داده است.
وی افزود: منابع در اختیار بانک توسعه صادرات ایران به بخش­های مختلف اقتصادی اعم از کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، معدن، صنعت، خدمات فنی و مهندسی(تامین برق، آب و گاز، ساختمان، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات) و بازرگانی داخلی و خدمات تخصیص یافته است.
ساعدی فر تامین مالی کوتاه مدت، بلند مدت و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی ریالی را از اولویت های اعتباری بانک توسعه صادرات ایران خواند و افزود: برای این منظور از منابع داخلی بانک، صندوق توسعه ملی، بازار سرمایه و منابع خارجی در دسترس بانک استفاده می­شود.
معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران اذعان داشت: این بانک با هدف اجرای طرح های دارای توجیه صادراتی و درآمد ارزی با اولویت طرح­های نیمه تمام و در دست اجرای بانک، اعطای تسهیلات ارزی از محل منابع بانک را در دستور کار دارد.
وی اعلام کرد: بانک توسعه صادرات ایران با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان، ارتقای سیستم اعتبار سنجی این دسته از مشتریان را بر اساس ظرفیت ها و شاخص های اعتباری دنبال می کند.