به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در مجمع عمومی عادی سالیانه که به ریاست مسعود نصر اصفهانی رییس هیات مدیره و نظارت قربان اسکندری مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی و سلحشور به عنوان نماینده سهامداران عمده و همچنین دبیری سیدمحمد نورمحمدحسینی مدیرکل حقوقی بانک ملت برپا شد، گزارش عملکرد هیات مدیره در سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1400 مورد تایید سهامداران قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، از کل سود حاصله معادل 158 هزار میلیارد ریال، 113 هزار میلیارد ریال آن به عنوان سود تسعیر بر اساس بخشنامه بانک مرکزی غیرقابل تقسیم، اعلام شد و از 39 هزار میلیارد ریال سود قابل تقسیم، تقسیم 100 ریال به ازای هر سهم به تصویب سهامداران رسید و مقرر شد تا بقیه این سود پس از تایید مراجع قانونی، صرف افزایش سرمایه شود.
انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و تعیین روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار برای درج آگهی های مجمع، از دیگر مصوبات جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت بود.
همچنین در مجمع عمومی فوق العاده بانک ملت که به ریاست قربان اسکندری مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد و نظارت سلحشور و امیدقائمی نمایندگان سهامداران عمده و همچنین دبیری سیدمحمد نورمحمدحسینی مدیرکل حقوقی بانک ملت برپا شد،  سهامداران بر افزایش 55 هزار میلیارد ریالی سرمایه این بانک و رسیدن سرمایه بانک از 207.043  میلیارد ریال به 262.043 میلیارد ریال از محل سایر اندوخته ها مهر تایید زدند تا بدین ترتیب این بانک به بزرگ ترین بانک بورسی کشور تبدیل شود.
در این مجمع که برای نخستین بار پس از بروز پاندمی کرونا با حضور سهامداران برپا شد، نمایندگان حوزه مالی بانک ملت به سوالات سهامداران درباره گزارش عملکرد هیات مدیره و همچنین بندهای حسابرسی پاسخ گفتند.