به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، براساس تفاهم نامه یاد شده، تسهیلات فوق الذکر به عاملیت بانک مسکن، به پروژه های معرفی شده از طریق سامانه نهضت ملی مسکن، اعطا می شود.
رضا ساعدی فرمعاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران در این خصوص خاطرنشان کرد: به منظور اجرای مفاد این تفاهم نامه، منابع توافق شده برای اعطای تسهیلات ساخت مسکن به حساب بانک مسکن نزد بانک مرکزی واریز شده است.
بر اساس آخرین گزارش وزارت راه و شهرسازی از وضعیت طرح ملی مسکن، عملیات ساخت یک میلیون و 383 هزار و 513 واحد آغاز شده که از این تعداد 954 هزار و 238 واحد در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی و ساخت و ساز قرار دارند.
همچنین تعداد 429 هزار و 275 واحد نیز کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده و برای اجرای یک میلیون و 535 هزار و 276 واحد نیز زمین تامین شده است.
دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن، مصوب 17 مرداد سال 1400، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده که بالغ بر 55 میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند که از این تعداد 36 میلیون نفر تایید شده اند.
طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن چهار میلیون و 750 هزار تومان و زمان ساخت پروژه 18 تا 24 ماه خواهد بود.