به گزارش اکونا پرس،

مجامع بانک خاورمیانه با حضور بیش از ۷8 درصد نمایندگان سهامداران در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد و به صورت همزمان سایر سهامداران نیز به صورت آنلاین امکان حضور و مشارکت در آن را داشتند.

در ابتدای این نشست غلامعلی کامیاب، رئیس هیات‌‌مدیره بانک خاورمیانه، به عنوان رئیس مجمع به سهامداران حاضر و مخاطبان آنلاین خیرمقدم گفت و سپس با رای حاضران حسین سلیمی و جواد خوانساری به عنوان ناظران و علی خلیلی سادات‌لو به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند. پس از تکمیل هیات رییسه، مدیر عامل بانک به همراه قائم مقام مدیر عامل و همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده بازرس قانونی و حسابرس مستقل به منظور ارائه گزارش و پاسخگویی به سوال‌های سهامداران به حضور در پنل دعوت شدند.

در ادامه ‌رئیس مجمع، از معاون مالی بانک دعوت کرد تا گزارش فعالیت هیات مدیره بانک را به سهامداران گزارش دهند.

مجید نورمحمدی، معاون مالی بانک خاورمیانه با حضور بر روی سن و خوش‌آمد گویی به سهامداران در ابتدا گزارش هیأت مدیره به مجمع عمومی عادی سالانه و  پیام مدیرعامل بانک را قرائت کرد و سپس خلاصه گزارش عملکرد مالی بانک را به اطلاع سهامداران رساند.

در بخشی از پیام دکتر پرویز عقیلی، مدیرعامل بانک خاورمیانه اشاره شد: « با وجود چالش های سال گذشته خوشبختانه موفق شدیم کارنامه مثبتی از عملیات بانک را به سهامداران محترم تقدیم کنیم و اهداف پیشبینی شده را محقق سازیم. در این سال، سود بعد از کسر مالیات بانک 20.578 میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.

در حوزه خدمات مالی نیز پس از کسب مجوزهای لازم از بانک مرکزی مقدمات فعالیت شرکت تامین سرمایه بانک فراهم شده است. این امر منجر به تقویت توان تامین مالی پروژه های مشتریان شده و امیدواریم جذب سرمایه های خارجی را نیز به دنبال داشته باشد. بانک خاورمیانه به دلیل رعایت استانداردهای حرفه ای بانکداری و الزام هیأت مدیره محترم بر سلامت و صحت عملیات بانکی، جزو معدود بانک‌هایی است که از نظر رعایت استاندارد کفایت سرمایه حائز امتیاز قابل قبول از نظر استانداردهای بازل بوده و جزو بانک‌های با بالاترین رتبه کفایت سرمایه کشور است.

شفافیت و درستی اطلاع رسانی فعالیت های بانک همواره مدنظر هیأت مدیره بوده و رتبه شفافیت و اطلاع رسانی بانک همواره در میان بانکهای بورسی شاخص بوده است. سهام بانک خاورمیانه در سال گذشته ۲۳۴ روز معاملاتی داشته و دارای ۹۰٫۵ درصد سهام شناور آزاد در سامانه بورس و اوراق بهادار تهران است.

در ادامه نماینده بازرس قانونی بانک گزارش بازرس را برای سهامداران قرائت کرد و معاون مالی بانک خاورمیانه به نکات طرح شده در گزارش حسابرس و سوال‌های ارسالی سهامداران پاسخ داد.

پیش از رای‌گیری در مورد سایر مفاد دستور جلسه مجمع مدیرعامل بانک خاورمیانه ضمن تشریح برنامه‌های آتی بانک به سوال‌های سهامداران پاسخ دادند.

سهامداران ضمن تعیین پاداش و حق حضور برای اعضای غیرموظف هیات‌مدیره، روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات را به عنوان روزنامه رسمی برای درج آگهی‌های بانک خاورمیانه برگزیدند. همچنین موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس علی البدل با رای سهامداران انتخاب شدند.

به منظور کمک به بازسازی مدارس مناطق کم‌برخوردار و سایر مسوولیت‌های اجتماعی، سهامداران با اختصاص  60  میلیارد ریال برای انجام این فعالیت‌های انسان‌دوستانه موافقت کردند.

گفتنی است بلافاصله پس از اتمام مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تشکیل شد و سهامداران پس از استماع گزارش توجیهی هیات مدیره برای افزایش سرمایه و گزارش حسابرس در این زمینه، با اجماع آرا افزایش سرمایه بانک را به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته تصویب کردند . با این مصوبه سرمایه بانک به مبلغ 3۵ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.