به گزارش اکونا پرس،

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در آیین رونمایی چند طرح نوآورانه بخش تعاون در نمایشگاه رسم تعاون اظهار داشت: گسترش فعالیت ها در بخش تعاون نیازمند استفاده از سامانه ها و زیرساخت های مورد نیاز جهت نقش آفرینی تعاونی ها در عرصه اقتصاد است.

وی افزود: همکاری بانک با معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان راهبر بخش تعاون و مرکز نوآوری توسعه تعاون ایران موجب راه اندازی چندین طرح فناورانه شده است تا زمینه بهتری برای فعالیت تعاونی ها فراهم آید.
وی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون اهتمام کافی برای حمایت از تعاونی های دانش بنیان داشته است و همچنین فرآیندهای بانکی و ارتباط با مشتریان به ویژه اتحادیه ها و شرکت های تعاونی را بر مبنای بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال به پیش می برد.
علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز گام دوم طرح نهضت ملی مسکن تا پایان شهریورماه خبر داد و بر استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی در شهرهای جدید تاکید ورزید.
جعفری افزود: در طرح نهضت ملی مسکن, بهره مندی از ظرفیت های تعاون مهم است و افزایش سهمیه بانک توسعه تعاون در این طرح، می تواند منجر به تسریع پیشبرد پروژه های مسکن شود.
علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تعاونی ها این ظرفیت را دارند تا علاوه بر تولید محصولات و خدمات در سطح ملی، در عرصه تجارت بین الملل نیز به رشد مناسبی دست یابند.
در این مراسم با حضور مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ از شتاب دهنده اتفاق به عنوان اولین شتاب دهنده غیر متمرکز کسب و کارهای تعاون بنیان و استودیو کوپ به عنوان اولین استارتاپ استودیوی حوزه تعاون با حمایت بانک توسعه تعاون رونمایی شد و سامانه EOC برای مدیریت مسائل تعاونی های مشکل دار و سامانه ثبت سفارش کالا توسط تعاونی ها از بورس کالا و نیز اساسنامه تعاونی مسکن جهش و تعاونی مرزنشینان رو نمایی شد.