به گزارش اکونا پرس،

​​​به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با تمرکز بر عملیات بانکداری و هدایت بهینه منابع به سمت تولید ملی، سهم مهمی در ایجاد اشتغال، توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در کشور داشته و حمایت از تولید ملی به عنوان شعار محوری این بانک همواره مدنظر مدیران بانک صادرات ایران بوده است.

چهارمین جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) با حضور مقامات وزارت امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان ادوار مجلس، صندوق توسعه ملی، اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران و فعالان و مدیران واحدهای اقتصادی و بنگاه‌های تولیدی کشور با حمایت بانک صادرات ایران برگزار شد و لوح سپاس و تندیس ویژه این همایش با ارزیابی انجام شده توسط کمیته علمی این جشنواره و به دلیل طرح ایجاد زیرساخت و بستر مناسب جهت توسعه گردشگری و توریسم از طریق توسعه اپلیکیشن پرداخت بانک صادرات ایران (صاپ) به این بانک اهدا شد.

کارنامه درخشان حمایت این بانک در٧٠ سال خدمت به اقتصاد ایران در حالی است که این مسئولیت از ابتدای شهریور سال گذشته تا پایان مردادماه سال ۱۴۰۱، با پرداخت ٣٥٣ فقره تسهیلات به مبلغ ١٠٦هزار و ٨٨١ میلیارد ریال تسهیلات دانش‌بنیان به انجام رسیده است.

همچنین حمایت‌های بانک صادرات ایران از واحدهای تولیدی‌ها و بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی از تابستان گذشته تا امسال چشمگیر بوده و نشان از اهمیت موضوع اشتغال و تولید برای این بانک دارد. این بانک در دوره مذکور و در بحث وام‌های اشتغالزایی تعداد ۱۷ هزار و ۹۰۰ فقره به مبلغ ١٧هزار و ١٥٠ میلیارد ریال به همراه تعداد ١٤٤هزار فقره به مبلغ یک میلیون و ٣١٨ هزار و ٧٢٢ میلیارد ریال به بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده است.

چهارمین دوره جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) با مشارکت کارآفرینان و مسئولان اقتصادی با هدف بررسی توانمندی‌های بالقوه و بالفعل صنعت و اقتصاد کشور در تحقق تولید اشتغال‌آفرین، اقتصاد دانش‌بنیان و معرفی آخرین دستاوردها و موفقیت‌ برندهای ایرانی بر اساس لیاقت و ارزش‌آفرینی ملی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.