به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ریال دیجیتال همان ریال رایج به شکل دیجیتالی و جایگزین پول ملی یا همان اسکناس ریال است.از مهم ترین ویژگی های ریال دیجیتال، افزایش سرعت مبادلات پولی است اما همانند سایر رمز ارزها قابل معامله نیست و از طریق کیف پول دیجیتال جا به جا می شود.خرید شارژ، پرداخت قبوض، انجام خریدهای روزانه، خرید بسته اینترنتی، انتقال اعتبار به دیگران و انجام سایر خدمات مالی و بانکی از کاربردهای ریال دیجیتال است.

از طرفی نیازی نیست برای هر عملیات بانکی، شماره کارت، تاریخ انقضا، شماره شناسایی و رمز دوم را وارد کرد و تنها کافی است کیف پول بانک ملی ایران در اپلیکیشن بله را شارژ کنید.کافی است یک بار ثبت نام کنید و با شارژ کیف پول، ریال دیجیتال تهیه‌کنید.

برای شارژ کیف پول ریال دیجیتال بانک ملی ایران، نسخه اندروید اپلیکیشن بله بانک ملی را نصب و در صفحه بانک من اطلاعات بانکی مربوط به بانک ملی خود را ثبت کنید. سپس گزینه ریال دیجیتال را انتخاب و افزایش موجودی خود از طریق تمامی کارت های عضو شتاب شبکه بانکی استفاده کنید.انتقال ریال دیجیتال بدون هیچ هزینه ای به فردی که کیف دیجیتال داشته باشد، امکان پذیر است.حتی این امکان وجود دارد که اعتبار کیف پول را دوباره به ریال تبدیل و به راحتی به حساب خود یا دیگری انتقال دهید.

امکان خرید در فروشگاه ها و خرید شارژ نیز از دیگر خدمات کیف پول ریال دیجیتال بانک ملی ایران است.از کیف پول ریال دیجیتال بانک ملی ایران می توان در آینده ای نزدیک علاوه بر اپلیکیشن بله در سایر سامانه های این بانک نیز استفاده کرد.