به گزارش اکونا پرس،

گواهی سپرده کالایی سکه که از طریق سامانه‌های معاملاتی بورس اوراق بهادار می‌تواند معامله شود، از مزایایی هم‌چون کارمزد پایین‌تر در خرید و فروش، معافیت مالیاتی، امکان وثیقه‌گذاری گواهی برای دریافت تسهیلات در آینده، مدیریت ریسک نگه‌داری و هم‌چنین نقدشوندگی بالاتر، برخوردار است.

دارندگان سکه بهار آزادی می‌توانند پس از اخذ نوبت از مرکز ارتباط با مشتریان بانک آینده، با در دست داشتن سکه به‌صورت فیزیکی، آن را به خزانه بانک آینده (یکی از انبارهای مورد تأیید بورس کالا) تحویل داده و گواهی سپرده کالایی سکه را دریافت کنند. پس از یک روز کاری، قبض انبار به‌نام فرد صادر شده و تحویل‌دهنده سکه می‌تواند گواهی سپرده سکه طلای قابل‌معامله در بورس کالای ایران را تحویل بگیرد.

برای ترخیص سکه نیز مالکان گواهی سپرده سکه طلا یک روز پس از خرید سکه از بورس کالا می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از شرکت کارگزاری خود به خزانه سکه طلا بانک آینده به‌نشانی: تهران، بزرگراه مدرس جنوب‌به‌شمال، تقاطع نلسون ماندلا، ابتدای خیابان بیدار، شماره‌ یک (برج آینده)، شعبه «مستقل مرکزی برج آینده» مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه انبارداری، سکه‌های خود را تحویل بگیرند.