به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نشریه تخصصی بنکر که یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراجع بین‌المللی بررسی و رتبه‌بندی بانک‌ها به شمار می‌رود، برای سال جاری نام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را در لیست ۱۰۰۰ بانک برتر جهان جای داده است.

در گزارش بنکر ۲۱ بانک برای نخستین بار در این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تنها بانک از خاورمیانه به شمار می‌رود که توانسته برای اولین بار در این لیست قرار گیرد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران موفق شده با ۷۷۳میلیون دلار سرمایه پایه لایه اول، در رتبه ۸۸۳ رتبه‌بندی بنکر قرار گیرد.

این بانک همچنین از نظر بازگشت سرمایه، با نرخ بیش از ۲۱ درصد، در جایگاه پنجمین بانک برتر خاورمیانه قرار گرفته است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، در سال ۱۳۸۶ و با سهامداری ۱۰ بانک بزرگ تأسیس شد. در حال حاضر سرمایه این بانک ۵۰۰۰ میلیارد تومان است که با افزایش سرمایه‌ای که برنامه‌ریزی شده، به ۱۰هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حال حاضر بیش از ۱۳۷هزار میلیارد تومان است. بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰هزار نفر مشتری آن هستند و این بانک تا کنون بیش از ۱۳ میلیون و ۳۰۰هزار فقره وام به ارزش ۲ میلیون و ۱۰۰هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

این بانک در طول سال‌های گذشته همواره یکی از بهترین نرخ‌های کفایت سرمایه را در بین بانک‌های کشور داشته و نسبت مطالبات به مصارف آن نیز همواره کمتر از یک درصد بوده است که در سطح شبکه بانکی بهترین عملکرد به شمار می‌رود.