به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری در جلسه شورای مدیران این شرکت که روز دوشنبه، 10 بهمن‌ماه سال‌جاری در محل همایش‌های ساختمان سعدی برگزار شد، با تشریح عملکرد 10 ماهه اخیر، از افزایش دو برابری سهم این شرکت در بازار صنعت بیمه کشور خبر داد و گفت: نیمه اول سال آینده با برگزاری مجمع عمومی، سرمایه شرکت را افزایش خواهیم داد تا ضمن بالا بردن اعتبار و منزلت بیمه دانا، بتوانیم زنجیره فعالیت‌های این شرکت را کامل‌تر کرده و عملیات اتکایی داخلی و خارجی را نیز آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیمه دانا طی 10 ماه ابتدایی سال‌جاری جزو شرکت‌های برتر صنعت بیمه بوده است و توانسته رشد چشمگیری در شاخص فروش به ثبت برساند، افزود: خوشبختانه وضعیت امروز بیمه دانا در حوزه‌های مختلف بسیار مناسب و مطلوب است که این رشد به خصوص در شاخص سرمایه‌گذاری، روند پرشتابی را طی می‌کند.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره همچنین بار دیگر چابک‌سازی سازمانی را مورد تأکید قرار داد و رعایت عناصری همچون رشد نقدینگی، وصول مطالبات معوق، فروش نقدی محصولات، اعمال سیاست‌های اعتباری، کاهش ریسک نقدینگی، پرداخت خسارات معوق و مواردی از این دست را لازم و ضروری توصیف کرد.

ایشان از روند تسریع در پرداخت خسارات ابراز رضایت کرد و به کارکنان این شرکت نوید داد که طی روزهای آینده با جذب چندپروژه جدید، این شرکت در آستانه کسب پرتفوی 20 هزار میلیارد تومانی قرار خواهد گرفت و با توجه به اعتماد بیمه‌گذاران شرکت بودجه فروش سال آینده را 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل بیمه دانا، اصلاح ساختارهای سازمانی را نیز مورد اشاره قرار داد و و ضمن تأکید بر رعایت انضباط‌بخشی در عملیات فنی و بیمه‌ای، رسیدن به وضعیت مطلوب و آرمانی را در گرو دوری‌گزیدن از روش‌های سنتی و حرکت به سمت هوش‌مصنوعی و الکترونیکی شدن فرایند بیمه‌گری دانست و خواستار انتقال خدمات بیمه‌ای به مشتریان از طریق هوشمندسازی شد.

وی همچنین روند تقویت سرمایه‌گذاری را یادآور شد و تأکید کرد: تا پایان امسال حجم سرمایه‌گذاری‌های شرکت به رقم پنج هزار میلیارد تومان خواهد رسید و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود که تا انتهای سال 1402 نیز این رقم به 12 هزار میلیارد تومان بالغ شود.

دکتر رضا جعفری در بخش دیگری از اظهارات خود و در اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت گفت: سال 1402 فعالیت‌‌های برون‌مرزی بیمه دانا سرعت می‌گیرد، به‌گونه‌ای که مقرر شده با هدف تقویت برند دانا در کشورهای امارات متحده عربی، افغانستان و تاجیکستان نمایندگی‌های این شرکت تأسیس شود تا از این پس خدمات این شرکت در کشورهای یادشده نیز به مشتریان ارائه شود. 

 

دکتر احمد جوادی‌پور، قائم‌مقام بیمه دانا در این نشست با ارائه گزارشی از روند وصول مطالبات در سال‌های اخیر، در خصوص ضرورت وصول به موقع و نقش موثر آن‌ها در رشد نقدینگی شرکت سخن گفت و اظهار داشت: یکی از مواردی که همواره شرکت‌های بیمه را تهدید می‌کند، ریسک نقدینگی است که امیدواریم با افزایش تلاش کارکنان ستاد و صف، دوره وصول مطالبات باقیمانده بیش از پیش و از 137 روز به 90 روز کاهش یابد.

وی با تشریح چگونگی وصول مطالبات به تفکیکِ ماه، سال، بیمه‌گذار و رشته موردنظر، خواستار تلاش مضاعف رؤسای شعب و شبکه فروش برای رفع این مشکل شد و افزود: در این خصوص نرم‌افزاری طراحی و پیاده‌سازی شده است تا از این پس در قالب آن، روند وصولی‌های شرکت تسریع شود.

ایشان همچنین در پایان سخنان خود، خواستار شفاف‌سازی عملکرد مالی برخی از شعبی شد که در حوزه وصول مطالبات قوی عمل نکرده‌اند. 

 

فرشید جوان، معاون مالی و اقتصادی بیمه دانا نیز در این نشست طی سخنانی، ضمن ارائه گزارشی از اهمیت منابع و مصارف همچنین نقش آن در بهبود عملکرد شرکت گفت: یقیناً تا پایان سال، تعداد مراجعه‌کنندگان با هدف دریافت خسارت افزایش خواهد یافت و ما نیز باید تا آن زمان، تکلیف پرونده‌های دیات را تعیین و مشخص کنیم، لذا ضرورت دارد کارکنان در فرصت باقیمانده تمام تلاش خود را صرفِ وصول باقیمانده مطالبات کنند تا بتوانیم صورت‌های مالی بسیار مناسبی در سال آینده به مجمع عمومی ارائه دهیم.

وی به امکانات و تسهیلات رفاهیِ پرداختی به پرسنل شرکت نیز اشاره کرد و در ادامه افزود: خوشبختانه در حوزه خرید ملک در شهرستان‌ها نیز به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم و به زودی شاهد خرید این املاک خواهیم بود.

 

عباس عمران‌پور، مشاور مدیرعامل و رئیس شورای فنی بیمه دانا نیز در نشست شورای مدیران این شرکت، گزارشی از فرایندهای اجرایی و اقدامات انجام‌شده این شورا در سال‌جاری با تاکید بر مهمترین وظایف و اختیارات آن، ارائه کرد.

وی، بررسی و اظهارنظر در خصوص پرونده‌های خسارت، صدور بیمه‌نامه، دستورالعمل‌های اجرایی، بررسی پرونده‌های خسارت ارسالی و مواردی از این قبیل را از اهم وظایف شورای فنی خواند و افزود: درسال 1400 حدود 84 فقره پرونده مورد بررسی و رسیدگی قرارگرفته در حالی‌که در سال‌جاری و تا بهمن‌ماه به وضعیت 132 فقره پرونده رسیدگی شده است.

رئیس شورای فنی بیمه دانا سپس از اصلاح و بازبینی در دستورالعمل صدور بیمه‌های آتش‌سوزی خبر داد و اظهار داشت: در این خصوص پیشنهاد‌ها و اصلاحاتی را مطرح کردیم که امیدواریم پس از تأیید نهایی، برای اجرا به شعب ابلاغ شود.

مسعود رستم‌پور، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی بیمه دانا نیز در این نشست طی سخنانی، به مهمترین برنامه‌های پیشنهادی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال آینده اشاره و گزارشی در خصوص میزان سهم این شرکت در مقایسه با صنعت بیمه ارائه کرد.

وی عملکرد شرکت در شاخص‌های مختلف را در مقایسه با صنعت بیمه تشریح و تاکید کرد: برای رسیدن به سهم حدوداً 13 درصدی از صنعت بیمه لازم است سال آتی روی پرتفوی 30 همتی تمرکز و در حوزه درمان نیز نسبت به غربالگری قراردادها اقدام کنیم.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی در پایان سخنان خود، فروش الکترونیکی محصولات این شرکت در سال آینده را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد که براساس بودجه پیش‌بینی‌شده، حدود 10 درصد از بودجه شرکت به این امر مهم اختصاص یابد.