به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور با تبریک ایام الله دهه فجر ضمن اعلام این مطلب افزود: ملت بزرگ ایران در این چهل و چهار سال از آزمون های دشواری سربلند بیرون آمده اند وبا وجود فعالیت گسترده بدخواهان نظام در نقطه موفقیت و آرامش ایستاده اند.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت بهبود معیشت کارکنان صنعت بیمه، التیام دردمندان و زیاندیدگان را رسالت اصلی و ماموریت ویژه صنعت بیمه عنوان کرد و اظهار داشت: صنعت بیمه باید علاوه بر انجام تکالیف قانونی خود در بخش پرداخت خسارت به مسئولیت های اجتماعی خود توجه خاصی داشته باشند.
وی با اشاره به این مطلب که قضاوت آحاد جامعه در خصوص عملکرد صنعت بیمه عمدتا در بخش پرداخت خسارات شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: جلب اعتماد مردم از اهم عوامل توسعه صنعت بیمه محسوب می شود. 
مهندس بهزادپور موضوع نوآوری در صنعت بیمه با استفاده از ابزارهای فناورانه را اجتناب ناپذیر دانست اما تاکید کرد: سرمایه های انسانی از اولویت برخوردار است و با تمامی ظرفیت های موجود از این سرمایه های ارزشمند صیانت خواهیم کرد.
رئیس  هیات امنای پژوهشکده بیمه از دانش افزایی بیمه ای به عنوان یک نیاز اساسی نام برد و ابراز امیدواری کرد که با باز شدن فضای ارتباطات بین المللی این آموزش ها در تبدیل ایده های نوین به محصولات متنوع، موثر باشد.
وی با تشریح تاریخچه صنعت بیمه به ساختارسازی نهادناظر پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: تنوع محصولات و خدمات و همچنین حرکت در جهت کم اثرکردن تحریم های ناجوانمردانه از دستاوردهای مهم صنعت بیمه به شمار می رود.
بهزادپور در همین راستا اعلام کرد: بیمه مرکزی در صف نخست مقابله با تحریم های ظالمانه اقتصادی ایستاده که دانستن این حقیقت برای فعالان صنعت و خادمان ملت شریف ایران، غرورآفرین است.
رئیس کل بیمه مرکزی هر گونه فعالیت خرد و کلان اقتصادی با بهره گیری از ظرفیت های بیمه ای شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: صنعت بیمه در فضای اقتصادی کشور از جایگاه شاخصی برخوردار است و از بخش های مولد، امیدآفرین و اطمینان بخش کشور محسوب می شود.
وی در این دیدار صمیمانه با کارکنان بیمه مرکزی به موضوعاتی نظیر: رسیدگی به معیشت کارکنان، تقویت نظارت هوشمند، شیوه های سرمایه گذاری، کاهش تصدی گری، ایجاد فضای رقابت سالم، توسعه بازار بیمه، رویکردهای نوآورانه، تحول دیجیتالی و توجه ویژه به بخش های پژوهشی نیز اشاره کرد.
گفتنی است نشست یادشده در آستانه بیست و دوم بهمن ماه با حضور مدیران و کارشناسان نهاد سیاستگذار صنعت بیمه بیمه در ساختمان شماره دو بیمه مرکزی برگزار شد.