به گزارش اکونا پرس،

با اشاره با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: بخش مسکن یکی از حوزه‌های مهمی بوده است که پس از انقلاب اسلامی در کشورمان با رشد قابل توجهی روبرو شده است؛ به ویژه مسکن اقشار کم درآمد و افراد با درآمد متوسط در این حوزه بسیار پررنگ شده و مقاوم‌سازی و مناسب‌سازی مسکن در بخش‌های شهری و روستایی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: اگرچه سیاستگذاری بخش مسکن متاثر از گفتمان دولت‌ها بوده است اما در کل بخش مسکن به عنوان یک بخش رفاهی غالب مورد توجه بوده و در قالب طرح‌های مختلف انبوه‌سازی و تسهیلات‌دهی به اجرا گذارده شده است. در یک دوره ساخت مسکن به صورت شرکتی و اعطای آن به کارگران و کارمندان و در دوره دیگر انبوه سازی مورد توجه قرار گرفته است که طرح مسکن مهر و نهضت ملی مسکن از جمله این طرح‌ها هستند.

سرپرست بانک مسکن اظهار کرد: بانک مسکن به عنوان یک بانک توسعه‌ای تخصصی تسهیلات‌دهی و تامین مسکن اقشار کم درآمد و میان درآمد را در دستور کار خود قرار دارد و به این امر به عنوان یک رسالت و مسوولیت اجتماعی می‌نگرد و از این منظر در اجرای طرح‌های مسکنی دولت حضوری موثر و چشمگیر داشته است.

دکتر عسکری افزود: بانک مسکن تامین مالی طرح مسکن مهر را بر عهده داشت و به خوبی در این راستا عمل کرد و در حال حاضر 49 هزار میلیارد تومان تا 12 بهمن‌ماه سال جاری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: بانک مسکن تا تاریخ مذکور قرارداد 209 هزار و 308 واحد مسکونی ذیل طرح نهضت ملی مسکن را به مبلغ بیش از 71 هزار میلیارد تومان منعقد کرده است که متناسب با پیشرفت واحدهای مسکونی به حساب سازندگان واریز می‌شود. این در شرایطی است که سهم این بانک در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن 63 هزار میلیارد تومان است.

سرپرست بانک مسکن اظهار کرد: بیش از 800 هزار نفر ذیل طرح نهضت ملی مسکن در بانک مسکن افتتاح حساب کرده‌اند که کار انعقاد قراردادهای آنان در حال انجام است. طرح نهضت ملی مسکن از ابتدا متقاضی محور است و از زمانی که متقاضی سهم الشرکه خود را پرداخت کند به پروژه‌ها مرتبط می‌شود و از ابتدا می‌داند که در کدام پروژه‌ها در کدام طبقه و کدام واحد دارای واحد مسکونی خواهد شد.