به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران نشست تخصصی فرصت‌های نوین بانکداری قرض‌الحسنه در نظام بین‌الملل به میزبانی این بانک برگزار شد.

در این جلسه دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: هم اکنون ۲۴ میلیون نفر از آحاد جامعه از خدمات ۲ بانک قرض‌الحسنه کشور بهره‌مند هستند و فقط در سال جاری ۴.۵ میلیون وام قرض‌الحسنه توسط بانک‌های قرض‌الحسنه به مشتریان پرداخت شده و این در حالی است که معوقات این ۲ بانک بسیار پایین است.

شمسی‌نژاد ادامه داد: امروز برای خدمت‌رسانی در همه ابعاد زندگی مردم قدم‌های خوبی برداشتیم و در این ۲ بانک روزانه ۱۰هزار نفر حساب جدید افتتاح می‌کنند و ۷۰ درصد خدمات به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و در ۵ سال اخیر منابع ۲ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت ۷۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: هر دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت جزو ۱۰ بانک نخست کشور از نظر تراکنش بانکی هستند که این نشان می‌دهد مردم تعاملات خوبی را با این بانک‌ها برقرار کرده‌اند.

وی درباره پرداخت وام بدون کارمزد در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: این مدل برای بانک‌هایی که شعبه‌ای ندارند، قابلیت اجرایی بیشتری دارد؛ البته ما نیز درصدد هستیم سال آینده کارمزد برخی از وام‌های پرداختی در بانک خود را حذف کنیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره برنامه‌های این بانک در سال‌های آتی گفت: تلاش می‌کنیم تا هم‌افزایی برای ارائه خدمات بانکی به کشور‌های مسلمان داشته باشیم و فضا‌های تعاملی و سرمایه‌گذاری با آن‌ها ایجاد کنیم.

شمسی‌نژاد اظهار داشت: بانکداری قرض‌الحسنه ایران می‌تواند در عرصه بین‌الملل به‌ویژه کشورهای اسلامی خدمت‌رسانی خود را گسترش دهد. این سلسله نشست‌ها موجب می‌شود راهکارهای این هدف را احصا کنیم و معتقدم افق روشنی پیش روی ما قرار دارد.

وی درباره چگونگی توسعه اکوسیستم فعالیت بانک‌های قرض‌الحسنه کشور در حوزه بین‌الملل با وجود تحریم‌ها توضیح داد: گام نخست برای نیل به این مقصود گفتمان‌سازی، تبادلات تجربیات، همکاری‌های علمی و آموزشی و شناسایی ظرفیت‌های این حوزه در سایه تعامل با سایر بانک‌های قرض‌الحسنه در دنیاست. این موضوعات مشمول تحریم‌ها نمی‌شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه نباید نگاه قانون به بانک تجاری و بانک قرض‌الحسنه یکسان باشد، گفت: در حوزه تدوین زیرساخت تئوریک و ایجاد مرجعیت علمی، تمام پژوهش‌ها، مقالات و کتاب‌های مربوط به حوزه بانکداری قرض‌الحسنه را جمع‌آوری کردیم. همچنین تلاش داریم قوانین و استانداردهای خودمان را با سایر بانک‌های اسلامی در جهان تطبیق دهیم.