به گزارش اکونا پرس،

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون «سمات» اظهار داشت: گزارش مطلوب حسابرس و بازرس قانونی نشان دهنده رعایت استانداردهای مالی و حسابداری و شفافیت در صورت های مالی شرکت سمات است.

وی افزود: هدف بر این است ارکان فناوری بانک توسعه تعاون به صورت منسجم و یکپارچه به صورت هماهنگ، برنامه ها و عملیات مربوط به بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال را به پیش ببرند و امور فناوری بانک و شرکت سمات تحت هدایت معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک می توانند برنامه ها و راهبردهای بانک در حوزه فناوری را محقق نمایند.
شیخ حسینی تصریح نمود: شرکت های تابعه بانک به منظور تکمیل خدمات بانک و خلق ارزش برای ذینفعان تاسیس شده و مشغول به فعالیت هستند و عملکرد شرکت ها در دوره های زمانی مختلف و با برگزاری منظم مجامع عمومی سالیانه و نیز جلسات ارزیابی و برنامه‌ریزی مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: تصمیم بانک در پیشبرد و اجرای پروژه های فناورانه از جمله مراکز داده و حضور سمات در مراکز نوآوری و فناوری کشور تصمیمی صحیح بوده و در مقطع کنونی نیز مدیریت می‌شود تا پروژه‌های فناورانه بانک مطابق زمان‌بندی انجام شود.
در ادامه جلسه سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: تامین نیروهای متخصص در حوزه فناوری برای کل سیستم بانکی حائز اهمیت بوده و در بانک توسعه تعاون نیز شرکت سمات این تلاش را داشته تا با بکارگیری نیروهای خبره این حوزه، نیازهای بانک در خصوص راه‌اندازی سامانه‌های اداری و بانکداری را تامین نماید.
وی افزود: هر چه همکاری میان ارکان فناوری بانک و شرکت سمات بیشتر و اثربخش تر باشد دستاوردهای بالاتری برای بانک در حوزه های بانکداری الکترونیک و دیجیتال قابل تصور خواهد بود.
در ادامه محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: بانک تلاش نموده تا سمات به عنوان شرکتی دانش محور و عملیاتی در حوزه فناوری رشد نماید و موجبات سرآمدی بانک را در حوزه های بانکداری الکترونیک فراهم نماید.
وی افزود: کسب تجربه سمات در انجام پروژه‌های متنوع این امکان را فراهم می‌آورد تا این شرکت محصولات نوین خود را برای استفاده شبکه بانکی، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی و به ویژه تعاونگران عرضه نماید.
در این جلسه محمد ذوالفقاری معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی، حسن شریفی معاون مدیرعامل در امور عملیات بانکی، شهرام بخشا معاون مدیرعامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، محمدجواد افتخاری مدیرعامل شرکت سمات، مجید مباشرزادگان عضو موظف هیأت مدیره شرکت سمات، رامین نجمی رئیس اداره کل سرمایه گذاری نیزمطالبی را در خصوص عملکرد شرکت ارائه دادند. همچنین سعید جمالی معاون نظارت بر تامین مالی و سرمایه گذاری ها اداره کل سرمایه گذاری و نیز علیزاده نماینده معاونت امور اقتصادی وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند.
گفتنی است در ابتدای جلسه گزارش حسابرس قانونی شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون در خصوص عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به پایان آذر 1401 قرائت شد و صورت های مالی شرکت توسط اعضای مجمع مورد تایید قرار گرفت.