به نقل از نیپنا؛ درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیش از ۱۱ میلیون و چهارصد و بیست و سه هزارتن محصول به ارزش ۵ میلیارد و نهصد و هفتاد و هفت میلیون دلار صادر شد و در منطقه ماهشهر نیز بیش از ۶ میلیون تن محصول به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار و چهارصد و ده هزار دلار روانه بازارهای بین المللی شد.

همچنین تا پایان اسفند ماه، درسایر مناطق، بیش از ۴ میلیون و نهصد و پنجاه و دو هزارتن محصول به ارزش ۲ میلیارد و ششصد و بیست و سه میلیون دلار صادر شد.

بر اساس این گزارش ، بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی زاگرس با بیش از ۲ میلیون و نهصد و هفتاد و یک هزارتن و پتروشیمی نوری از نظرارزش با بیش از یک میلیارد و سیصد و سیزده میلیون دلاردر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان سال به خود اختصاص دادند.

همچنین درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، مجتمع پتروشیمی بندرامام با بیش از ۲ میلیون تن صادرات توانست بیش از یک میلیارد دلار صادرات را رقم بزند. در سایر مناطق نیز پتروشیمی خارک بیش از یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار تن محصول را به ارزش بیش از ۴۰۶ میلیون و هشتصد و هشت هزار دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را درزمینه صادرات به خود اختصاص داد.