به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی هفته منتهی به 24 آذرماه ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از 10 هزار میلیارد تومان بود که 50 درصد آن به 5 صنعت اختصاص داشت.

این گزارش حاکی است طی مدت مورد بررسی گروه فلزات اساسی با معاملات خردی با ارزش حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان، 22 درصد ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص داد. در ادامه گروه‌های انبوه‌سازی، سرمایه‌گذاری‌ها، بیمه و صندوق بازنشستگی و محصولات شیمیایی در صدر جدول بیشترین ارزش معاملات خرد قرار گرفتند.

در مجموع طی هفته گذشته بیش از 35 میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش 284 هزار میلیارد تومان در 1.3 میلیون نوبت معاملاتی، در بازارهای فرابورس دست‌به‌دست شد.

بررسی ارزش معاملات در بازارهای سهامی نشان می‌دهد بیشترین ارزش معاملات طی هفته گذشته برای بازار دوم با دادوستدهای 4 هزار و 700 میلیارد تومانی ثبت‌شده است که 19 درصد بیشتر از هفته ماقبل بود.

پس از آن بازار اول ارزش معاملاتی 4 هزار و 100 میلیارد تومانی داشت و در بازار پایه هم 3 هزار و 200 میلیارد تومان دادوستد ثبت شد.

طی این مدت در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس بیش از 272 هزار میلیارد تومان معاملات انجام شد که 5 درصد نسبت به هفته ماقبل، کمتر بود.

بازارهای فرابورس طی هفته گذشته روزهای شلوغ و پر خبری را تجربه کرد. در ابتدای هفته بزرگ‌ترین تأمین مالی از مسیر فرابورس ایران انجام شد. به این ترتیب که طی هفته گذشته پذیره‌نویسی 4450 میلیارد تومانی شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس در فرابورس ایران زودتر از موعد به پایان رسید.

همچنین طی هفته گذشته فراخوان امکان تأمین مالی جمعی ارزی برای عاملین مجاز به فعالیت، طی اطلاعیه‌ای منتشر شد. اطلاعیه پذیره‌نویسی سومین صندوق املاک و مستغلات کشور نیز هفته گذشته منتشر و طی این اطلاعیه اعلام شد این پذیره‌نویسی از دوشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.

گفتنی است طی این مدت دو شرکت هم در بازارهای فرابورس درج شدند.