چهارمین روز معاملات هفته جاری بازار سرمایه بر خلاف روز های گذشته با روند صعودی ارزش سهام اغلب سهام شرکت ها سپری می شود، آنچنان که شاخص کل متاثر از روند مثبت معاملات امروز به محدوده 96 هزار واحدی وارد شد.

به گزارش اکوناپرس، نماگر بازار سرمایه در جریان معاملات روز جاری همراه با روند رو به رشد قیمت سهام شرکت های فعال در فولاد، پتروشیمی، خودرو و معدنی بیش از 240 واحد رشد را تجربه کرد و در ابتدای کانال 96 هزار واحدی ایستاد. امروز نماد هایی همچون "فولاد"، "وغدیر"، "سپ"، "فارس"، "خساپا" و "فملی" بیشترین تاثیر مثبت را بر روند افزایشی شاخص کل بر جای گذاشتند و در مجموع بیش از 125 واحد تاثیر مثبت اعمال کردند. این در حالی است که "کگل" اثر منفی 12 واحدی بر شاخص کل برجای گذاشت.

علاوه بر این، تا لحظه تنظیم این گزارش 435 میلیون سهم معامله شده که ارزش این حجم معاملات بیش از 85 میلیارد تومان محاسبه می شود.

در این شرایط، امروز توجه اهالی بازار سرمایه بار دیگر به گروه خودور و قطعات معطوف شده و اغلب سهام این شرکت ها پس از یک دوره رکود طولانی با افزایش نسبی تقاضای خرید مواجه شدند. به نظر می رسد این امر در پی اعلام رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی مبنی بر اینکه انجمن قطعه سازان فرانسه در نامه ای رسمی به انجمن ما اعلام کرده که به همکاری با ایران ادامه خواهد داد، رقم خورده است.

 از سوی دیگر، برخی از اخبار سایت های خارجی خبر از اظهارات اتحادیه اروپا مبنی بر حمایت از برجام داده است. به گونه ای که، این اتحادیه اعلام کرده که در پی خروج یک جانبه کشور آمریکا از برجام گام هایی را برای حفاظت از فعالیت شرکت هایش در ایران برداشته است. از این رو، به نظر می رسد انتشار اخبار خوشایند پیرامون آینده برجام در کنار رسیدن ارزش سهام اغلب شرکت ها به کمترین قیمت ها در ماه های اخیر ناشی از تداوم رکود سبب شده تا تابلوی معاملات امروز بورس رنگ سبز به خود بگیرد.

در پایان این گزارش به توقف نماد معاملاتی شرکت پرداخت الکتریک سامان کیش در چهارمین روز معاملات آن پس از کشف قیمت اشاره می شود؛ "سپ" در دقایق ابتدایی معاملات امروز به دلیل نوسان قیمت 20 درصدی متوقف شد تا فردا با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شود.