شرکت کارتن ایران که ارزش سهام آن طی 11 روز معاملاتی گذشته رشد قابل توجهی را پشت سرگذاشته و از محدوه قیمتی 528 تومان از مرز 700 تومان نیز گذشته، در خصوص دلایل نوسان قیمت سهام شفاف سازی کرد و از برنامه ای خود جهت فروش زمین مشاعی این مجموعه رونمایی کرد. علاوه بر این، گروه کاغذ در بازار سرمایه در غیاب شرکت کارتن ایران متاثر از نتایج مثبت جلسه کارگروه کاغذ در خصوص تخصیص ارز 3.800 تومانی به این صنعت با افزایش تقاضای خرید مواجه شد.

 

به گزارش اکوناپرس، این مجموعه فعال در گروه کاغذ دلایل نوسان قیمت سهام را ناشی از جرای سیاست های هیات مدیره در خصوص مواردی همچون پیگیری وصول مطالبات جاری و سنواتی، فروش دارائی های غیر مولد و تبدیل به دارایی مولد، برنامه ریزی و پیگیری جهت عرضه محصولات شرکت در بورس کالا و کاهش نرخ تسهیلات و تسویه بخشی از تسهیلات برشمرد.

علاوه بر این، شرکت کارتن ایران در نامه شفاف سازی دیگری به برگزاری مزایده فروش زمین اشاره کرد. بر این اساس، شرکت در نظر دارد قدر السهم از زمین مشاع ( چهار سهم از هشت سهم به مساحت 165. 3 متر مربع پس از اصلاحی 852. 2)  واقع در تهران یافت آباد را از طریق مزایده به فروش برساند . مساحت کل زمین فوق.330 6 مترمربع است و آخرین کارشناسی انجام گرفته توسط کارشـناس رسـمی دادگستری در تاریخ 30 اردیبهشت امسال بـوده و مبلغ برآوردی بابت کل زمین960. 75 میلیون ریال محاسبه می شود.

بر اساس این گزارش، گروه کاغذ امروز با خبری خوشایند مواجه شد که در نهایت سبب افزایش تقاضای خرید دو نماد دیگر فعال در این گروه در غیاب کارتن ایران همچون "چکاوه" و "چکاپا" شد. چراکه در جلسه اضطراری روز گذشته کارگروه کاغذ که در پی بالا گرفتن بحران در زمینه عرضه کاغذ چاپ و تحریر و همچنین افزایش کم‌سابقه قیمت برخی از انواع کاغذ و مقوا در بازار تشکیل شده بود، بانک مرکزی با تخصیص ارز ۳۸۰۰ تومانی برای واردات کاغذهای چاپ و تحریر موافقت کرد و از این پس ارز 3.800 تومانی به جای ارز 4.200 تومانی به این صنعت جهت واردات اختصاص می یابد.