معاملات روز جاری بورس در پی واکنش مثبت اهالی بازار سرمایه به اظهارات سخنگوی دولت در برنامه تلویزیونی شب گذشته سیما با روند صعودی اغلب سهام شرکت ها آغاز شد. آنچنان که شاخص کل بورس در دقایق اولیه معاملات امروز با رشد بیش از دو هزار واحدی از مدار 97 هزار واحدی عبور کرد و وارد کانال 98 هزار واحدی شد.

به گزارش اکوناپرس، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت دوزادهم در برنامه تلویزیونی شب گذشته سیما از عموم مردم در خواست کرد تا سرمایه در اختیار خود را به جای تزریق در بازار ارز و سکه به بازار سرمایه بیاورند. وی خطاب به مردم گفت که با سرمایه گذاری در بورس به اقتصاد کشور کمک کنند و سود مناسبی کسب کنند. همچنین این مقام مسئول در خصوص عدم تداوم روند افزایشی قیمت کالاها خبر داد.

به نظر می رسد سهامداران و سرمایه گذاران به درخواست سخنگوی دولت پاسخ مثبت دادند و در پی آن شاهد افزایش تقاضای قابل توجه در اکثر گروه ها همچون خودرو، فولاد، پتروشیمی و پالایشی هستیم و نماگربازرا سرمایه نیز متاثر از شکل گیری این روند با جهش خیره کننده به کانال 98 هزار واحدی پاگذاشت.

بر اساس این گزارش، در شکل گیری روند مثبت معاملات روز جاری عوامل دیگری نیز اثرگذار هستند. چرا که روز گذشته رییس شورای رقابت اعطای مجوز افزایش پنج تا هفت درصدی قیمت خودرو از اول تیرماه امسال را اعلام کرد و در کنار آن، رییس انجمن قطعه سازان از اعلام آمادگی انجمن قطعه سازان فرانسه جهت ادامه همکاری با ایران خبر داد. بر این اساس، همه عوامل مطرح شده سبب شد تا بازار سرمایه یکپارچه سبز شود و سهامداران معاملات آخرین روز از هفته جاری را با خوشنودی دنبال کنند.

بر اساس این گزارش، تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 990 میلیون سهم به ارزش 247 میلیارد تومان در بازار سرمایه معامله شده است.