شرکت داروسازی فارابی با سرمایه 400 میلیارد ریالی فعالیت یک سال اخیر منتهی به 29 اسفند 96 خود را در حالی با تحقق زیان به پایان رساند که قبلاً در آخرین بودجه منتشر شده دستیابی به سود را به سهامدارانش وعده داده بود.

به گزارش اکوناپرس، این مجموعه داروساز سود خالص برآوردی به مبلغ یک میلیارد و 672 میلیون ریال را به 666 میلیارد و 823 میلیون ریال کاهش داد. بدین ترتیب شرکت در دوره عملکرد 12 ماهه سال مالی 96 یک هزار و 667 ریال زیان به ازای هر سهم بدست آورد و در تشریح دلایل موثر بر این امر به مشکلات تامین نقدینگی مورد نیاز تولید و افزایش هزینه ها اشاره کرد.

شرکت داروسازی فارابی کاهش مقدار تولید و فروش محصولات ناشی از عدم تامین به موقع مواد اولیه مورد نیاز به دلیل مشکلات شدید نقدینگی را یکی از عوامل اصلی کاهش قابل توجه سود این مجموعه اعلام کرد که این امر نیز در پی افزایش دوره وصول مطالبات اتفاق افتاده است.

علاوه بر این، افزایش هزینه های مالی شرکت در روند نزولی سودآوری "دفارا" به دلیل مشکلات نقدینگی ناشی از وصول مطالبـات و جـایگزین شـدن منـابع بـانکی برای تـامین منابع مالی شـرکت موثر واقع شده که این امر هزینه های مالی سنگینی را بر شـرکت تحمیل کرده است. همچنین هزینه مطالبات سوخت شده مربوط به شـرکت های توسـعه دارویی رسا و شرکت پخش جهان فارمد  افزایش یافته است.