بانک صادرات ایران با ارسال نامه شفاف سازی روی سامانه کدال از کاهش زیان برآوردی خود خبر داد و در مقابل آن بیمه پارسیان با افشای اطلاعات مبنی بر کاهش سود خالص خود سبب کاهش سرمایه سهامدارانش شد.

به گزارش اکوناپرس، بانک صادارت ایران و بیمه پارسیان هر یک با ارسال نامه شفاف سازی خبر از رخداد رویدادی مهم در این مجموعه ها دادند.

بر اساس اطلاعات موجود، بانک صادرات ایران زیان خالص برآوردی خود را از 45 هزار و 568 میلیارد و 462 میلیون ریال به 36 هزار و 242 میلیارد و 690 میلیون ریال کاهش داد.

این بانک بورسی در نامه توضیحاتش علت اصلی و عمده تغییر در پیش بینی درآمد هر سهم برای سال96 را تحقق مبلغ 151.347  میلیارد ریال درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و درپی آن مثبت شدن خالص درآمد تسهیلات  و سپرده گذاری پس از کسر هزینه سود سپرده ها اعلام کرد.

علاوه بر این، بیمه پارسیان که پیشتر سود خالص به مبلغ یک هزار و 403 میلیارد ریال و 745 میلیون ریال پیش بینی کرده بود، در گزارش جدیدش 748 میلیارد و 960 میلیون ریال سود خالص برآورد کرد و بدین ترتیب سود "پارسیان" کاهش یافت.

بیمه پارسیان علت تغییرات در عملکرد واقعی سال96 نسـبت به اطلاعات بودجه را عمدتا ناشی از عدم فروش ملک ایدم تبریز به منظور آماده سازی آن جهت افزایش ارزش افزوده ملک مذکور و همچنین عدم دستیابی به سود برآوردی در حوزه عملکرد بیمه ای برشمرد.