شرکت های مهندسی نصیر ماشین و سبحان دارو با انتشار اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی از برنامه های خود جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه رونمایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری اکوناپرس، "خنصیر" در نظر دارد تا برنامه افزایش سرمایه 63 درصدی به اجرا درآورد و "دسبحا" نیز برنامه افزایش سرمایه 77 درصدی اجرایی می کند.

بر این اساس، سرمایه شرکت مهندسی نصیر ماشین از 127 میلیارد و 166 میلیون و 420 هزار ریال به 207 میلیارد و 166 میلیون و 420 هزار ریال ارتقا می یابد.

این برنامه از محل آورده نقدی سهامداران و سود انباشته به منظور تامین ساختار مالی و جبران نقدینگی و خرید ماشین آلات جهت تجهیز خط تولید انجام می شود.

علاوه بر این، شرکت سبحان دارو که سرمایه آن 580 میلیارد ریال محاسبه می شود، در نظر دارد تا مبلغ 450 میلیارد ریال به سرمایه خود بیافزاید تا بدین ترتیب یک هزار و 30 میلیارد ریالی شود.

این مجموعه داروساز نقدینگی لازم جهت انجام برنامه افزایش سرمایه 77 درصدی را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین می کند و هدف از اجرای آن تامین مالی جهت اصلاح ساختار مالی، توسعه و تجهیز انبار و همچنین خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی به منظور اخذ تاییدیه معاونت سازمان غذا و دارو اعلام شده است.

اهداف

محل

درصد افزایش سرمایه

نام شرکت

تامین ساختار مالی و جبران نقدینگی و خرید ماشین آلات جهت تجهیز خط تولید

آورده نقدی سهامداران و سود انباشته

63

مهندسی نصیر ماشین

 تامین مالی جهت اصلاح ساختار مالی، توسعه و تجهیز انبار و همچنین خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی به منظور اخذ تاییدیه معاونت سازمان غذا و دارو

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی

77

سبحان دارو