یک شرکت دارویی مجوز افزایش سرمایه قابل توجه را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد و در کنار آن، یک شرکت فعال درگروه فولاد با انتشار گزارش اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی از اجرای برنامه افزایش سرمایه کمتر از 100 درصدی خبر داد.

به گزارش اکوناپرس، شرکت صنعتی کیمیدارو موفق شد تا مجوزهای لازم را از سازمان بورس و اوراق بهادار جهت اجری برنامه افزایش سرمایه 141.6 درصدی دریافت کند و شرکت آلومتک نیز با انتشار نامه ای روی سامانه کدال برنامه افزایش سرمایه 68.42 درصدی خود را افشا کرد.

بر این اساس، شرکت صنعتی کیمیدارو 60 روز از تاریخ صدور مجوز سازمان بورس مهلت دارد تا مبلغ 339 میلیارد و 840 میلیون ریال به سرمایه فعلی خود اضافه کند تا سرمایه "دکیمی" 579 میلیارد و 840 میلیون ریال شود.

‌این برنامه از ‌محل‌ مطالبات ‌حال‌ شده‌ سهامداران ‌و‌ آورده‌ نقدی به اجرا در می آید و هدف از انجام آن اجرای‌ طرح ‌های ‌تولیدی‌ پلت‌ دارویی ‌و ‌افزایش ‌ظرفیت‌ فیلینگ ‌و‌ کارتونینگ‌ انواع‌ قطره،‌ قرص ‌و‌ کپسول اعلام شده است.

علاوه بر این، شرکت آلومتک در نظر دارد تا 750 میلیارد ریالی شود. این مجموعه که سرمایه فعلی آن 445 میلیارد و 301 میلیون و 482 هزار ریال است، از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور خروج از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت و اصلاح ساختار مالی جهت استفاده از توان تولیدی و خدماتی برنامه افزایش سرمایه 68.42 درصدی به اجرا در می آورد و "فالوم" به همین منظور گزارش اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی را ارائه کرده است.

 

اهداف

محل

 درصد افزایش سرمایه

نام شرکت

اجرای‌ طرح ‌های ‌تولیدی‌ پلت‌ دارویی ‌و ‌افزایش ‌ظرفیت‌ فیلینگ ‌

و‌ کارتونینگ‌ انواع‌ قطره،‌ قرص ‌و‌ کپسول

 

مطالبات ‌حال‌ شده‌ سهامداران ‌و‌ آورده‌ نقدی

 

141.6

 صنعتی کیمیدارو 

 

 

 خروج از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت و اصلاح ساختار مالی

جهت استفاده از توان تولیدی و خدماتی

  محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی  

68.42

آلومتک