شرکت سیمان شرق آخرین وضعیت بازپرداخت تسهیلات دریافتی از صندوق ذخیره ارزی  و فیوچر بانک بحرین را تشریح کرد و خبر خوشایندی را به سهامدارانش داد.

به گزارش اکوناپرس، این مجموعه فعال در گروه سیمان با اعلام اینکه در تاریخ دوم تیر ماه جاری تعهد به مبلغ 687 هزار و 550 میلیارد ریالی آن به اتمام رسیده، در خصوص نحوه تسویه و تسعیر ارز تسهیلات مذکور توضیحاتی ارائه کرد.

شرکت سیمان شرق درخصوص تسـهیلات صندوق ذخیره ارزی گفت: شرکت موفق شد نسبت به تامین وجه اقساط معوقه تعداد هشت قسط به مبلغ 4/8 میلیون یورو معادل 248 هزار و 650 میلیون ریال جهت استفاده از مزایای ماده 20 قانون رفع موانع تولیـد رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور اقدام کند. بر این اساس،  13 قسط باقیمانده سررسید نشده ارزی، تبدیل به تسهیلات ریالی با نرخ 15 درصد خواهد شد که به محض دریافت جدول اقساط جدید و آثار آن، موضوع اطلاع رسانی می شود. همچنین منابع مورد نیاز نیز از محل در یافت تسهیلات ریالی و منابع حاصل از فروش تامین می شود.

علاوه بر این، درخصوص تسهیلات فیوچر بانک بحرین نیز با پیگیری انجام شده مقرر شد تا مبلغ 38 میلیون درهم تسهیلات ارزی مذکور با نرخ هر درهم 11 هزار و 550 ریال معادل 438 هزار و 900 میلیون ریال تسویه شود. منابع مورد نیاز جهت تسویه تسهیلات مذکور، از طریق دریافت تسهیلات ریالی با متوسط نرخ 20 درصد تامین می شود و این امر با توجه به عدم شناسایی زیان ناشی از تسعیر ارز بر مبنای نرخ بازار، فاقد تاثیر سود و زیانی است.