شرکت قند نیشابور با ارسال نامه شفاف سازی روی سامانه کدال از ابلاغ دستورافزایش قیمت چغندر قند گفت.

به گزارش اکوناپرس، این مجموعه فعال در گروه قند و شکر از ابلاغ دستور افزایش قیمت بیش از 10 درصدی چغندر قند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و نیز ریاست جمهوری خبر داد.

بر این اساس، افزایش قیمت چغندر قند از سه هزار و 91 ریال به سه هزار و 122 ریال افزایش یافت و این موضوع که 27 خرداد ماه امسال به شرکت ابلاغ شده، از تاریخ اول مهر سال جاری اجرایی می شود.

 شرکت قند نیشابور مبلغ کل خدمات یا مواد خریداری شده در سال مالی 96 را 566 میلیارد و 433 میلیون ریال اعلام کرد که این رقم 77 درصد از نسبت بهای تمام شده خدمات، مواد به کل بهای تمام شده خدمات و مواد شرکت در سال مالی گذشته را تشکیل می دهد.

"قنیشا" در توضیح بیشتر افزایش قیمت چغندر قند عنوان کرد که نرخ خریـد چغندر بهاره در سال زراعی 95-96 هرکیلوگرم سه هزار و 91 ریـال مبنـای محاسـبه عیـار بوده است که طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور نرخ خریـد چغنـدر بهاره برای سال زراعی آتی 96-97 هرکیلوگرم دو هزار و 712 ریال مبنای محاسبه عیار به اضافه 410 ریال مقطوع به عنوان کمک کرایهتعیین شده است.

علاوه بر این، به ازای هرتن چغندر بهاره تحویلی در سال زراعی آتی میزان دو کیلوگرم قند یا شکر به قیمت هر کیلوگرم هفت هزار و 500 ریال و همچنین 20 کیلوگرم تفاله خشک به قیمت هر کیلوگرم یک هزار و 200 ریال به کشاورزان تحویل می شود. بر این اساس، با توجه به  تغییر بیش از 10 درصدی نرخ مواد اولیه درصد افزایش نرخ چغندر بهاره خریداری به کمتر از 10 درصد اصلاح و میزان موثر این نرخ حدود شش درصد برآورد می شود.